Σύνδεση

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me

Η "άλωση" του Γεροντόβραχου

23-9-2013

Προχτές Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2013 ο Offroader.gr βρέθηκε, σχεδόν, στην κορυφή του Γεροντόβραχου στο χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού με στόχο να διαπιστώσει και να καταγράψει τις εργασίες που άρχισαν να γίνονται στο πλαίσιο του «Προγράμματος Εκσυγχρονισμού του ΧΚ Παρνασσού».  Το έργο του εκσυγχρονισμού του ΧΚΠ προκηρύχθηκε τον Μάρτιο του 2013 με προϋπολογισμό 17 εκ. ευρώ με την συγχρηματοδότηση της Ελλάδας και της ΕΕ και με φορέα υλοποίησης την ΕΤΑΔ Α.Ε. και ανάδοχο έργου την εταιρεία “DOPPELMAYR SEILBAHNEN GmbH”.

Ο εκσυγχρονισμός του ΧΚΠ επρόκειτο να πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις κατά το καλοκαίρι του 2013 και το καλοκαίρι του 2014, καθώς κατά τους χειμερινούς μήνες το ΧΚΠ είναι ανοιχτό και επομένως δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες εργασίες.  Το έργο περιλαμβάνει την προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία των εξής:

  • Δύο αποσυμπλεκόμενους αναβατήρες Ερμής - Ηνίοχος συνεργαζόμενους, οι οποίοι θα αποτελούν τον συνδετήριο άξονα των περιοχών Κελάρια – Φτερόλακα, μεταφορικής ικανότητος κατά την παράδοση:

α) Ηνίοχος 1.140 άτομα ανά ώρα με ταχύτητα 5m/sec και

β) Ερμής 960 άτομα ανά ώρα με ταχύτητα 5m/sec.

Οι παραπάνω αναβατήρες θα έχουν δυνατότητα επαυξήσεως μεταφορικής ταχύτητας κατά τουλάχιστον 20% με προσθήκη φορείων αν η χρήση το υποδείξει.

  • Ένας σταθερός αναβατήρας Ήρα με μεταφορική ικανότητα κατά την παράδοση 480 άτομα ανά ώρα (1 καρέκλα 4 ατόμων ανά 30 sec) ταχύτητα 3m/sec και δυνατότητα περαιτέρω επαύξησης της μεταφορικής ικανότητας με προσθήκη γονδολών κατά 100% τουλάχιστον, αν η χρήση, λόγω αναβάθμισης της Φτερόλακας το απαιτήσει.

Ουσιαστικά γίνεται αντικατάσταση της Αφροδίτης (τηλεκαμπίνα) και Βάκχου (τριπλό), με σύγχρονο αναβατήρα με αφετηρία την υπάρχουσα της Αφροδίτης, ενδιάμεσο σταθμό, στο υπάρχον τέρμα της και θα τερματίζει στον Γεροντόβραχο (τέρμα Βάκχου).  Ο νέος αναβατήρας θα είναι με 8θέσια καρέκλα και συγχρόνως 6θέσια καμπίνα και θα εξυπηρετεί 2.400 άτομα την ώρα και ταχύτητα 5-6 m/sec.

http://www.youtube.com/watch?v=nXvPst2WIX8

http://www.youtube.com/watch?v=waALfLyn6x4

  • Τα απαιτούμενα παραρτήματα και συστήματα ασφαλείας.
  • Αναβάθμιση υφιστάμενων ηλεκτρικών υποδομών και ενός υποσταθμού περιλαμβάνουσα και ένα ηλεκτροπαραγωγό ζεύγος.

http://2.bp.blogspot.com/-9in0WMIA8So/TzAdbFNdulI/AAAAAAAATPU/SR0aC1zSYK8/s640/%CE%91%CE%A5%CE%A4%CE%9F%CE%A8%CE%99%CE%91+%CE%A7%CE%9A%CE%A04.jpg

Στο τέρμα του Βάκχου θα μεταφερθεί η πίστα των αρχαρίων.

 


 

Από την αυτοψία μας διαπιστώσαμε ότι έχουν αρχίσει και συνεχίζονται εκτεταμένες χωματουργικές εργασίες (εκβραχισμοί - εξομάλυνση εδάφους) με σφυριά και μπουλντόζες στην κορυφή του Βάκχου και περιμετρικά από το γνωστό μικρό εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία.  Δίπλα στο εκκλησάκι έχει γίνει εκτεταμένη εκσκαφή για βάση κτιρίου/σταθμού λιφτ το οποίο θα βρίσκεται στο ψηλότερο σημείο του λόφου.  Ταυτόχρονα με τις εκσκαφές έχει γίνει μπάζωμα των ανωμαλιών του λόφου κάνοντας το τοπίο ομαλό για διάστρωση και χιονοδρομία.

Στην ευρύτερη περιοχή του Προφήτη Ηλία υπάρχουν 2-3 νέοι χωματόδρομοι με απροσδιόριστη χρησιμότητα, πιθανότατα να χρησιμεύσουν ως διάδρομοι μετακίνησης των σκιέρ ή ως προσωρινοί δρόμοι για τις εργασίες.  Ενας από αυτούς συνδέει το τέλος του Βάκχου με το τέλος του Ηρακλή.  Κάπου ενδιάμεσα συνδέεται άλλος χωματόδρομος ίσως προς την Σαχάρα.

Χωρίς να έχουμε την συνολική - τελική εικόνα, η άποψή μας είναι ότι η αλλοίωση του φυσικού τοπίου τόσο κοντά σε μια κορυφή όπως ο Γεροντόβραχος δεν είναι σοφή επιλογή.  Ευτυχώς αυτή η επέμβαση δεν θα είναι ορατή από την άλλη (νότια) πλευρά της κορφής που φαίνεται από μακρυά.

Κατεβαίνοντας, στον συνδετικό χωματόδρομο που ξεκινά από το Σαλέ και φτάνει μέχρι το parking των Κελαριών (διαδρομή Αφροδίτη) έχει γίνει εκτεταμένη διάνοιξη, σε πλάτος, που προσφέρεται για την άνετη κάθοδο των αρχαρίων με τα σκι μέχρι το parking αποφεύγοντας την χρήση της καμπίνας.  Σε κάποιο σημείο αυτής της διαδρομής υπάρχουν στα αριστερά 2 στενοί διάδρομοι (χωματόδρομοι) οι οποίοι (θα ?) συνδέουν τα Κελάρια με τον ΑΟΦΣ.  Δεν τους ακολουθήσαμε λόγω ομίχλης κι έτσι δεν είμαστε σίγουροι για την κατάληξή τους.

Κάτω έχει εγκατασταθεί ένα αρκετά μεγάλο εργοτάξιο στο χαμηλότερο parking των Κελαριών με σπαστήρες βράχων και εξοπλισμό παραγωγής σκυροδέματος το οποίο δούλευε με κανονικούς ρυθμούς.  Επίσης είδαμε και δυο μπετονιέρες για την μεταφορά του, αλλά η ανηφορική διαδρομή μέχρι την κορυφή του Βάκχου θα είναι μια καλή πρόκληση για τους οδηγούς, αφού σε μερικά σημεία η κλίση του δρόμου είναι ας πούμε ... "συναρπαστική" !

Από μια πρόχειρη κουβέντα που είχαμε με έναν από τους εργαζόμενους στα χωματουργικά μας ανέφερε ότι θα προχωρήσουν τα έργα όσο μπορούν για φέτος και ... έχει ο Θεός.  Πάντως νέα λιφτ για την φετεινή σαιζόν δεν προβλέπονται.

Πολλές πληροφορίες τις αντλήσαμε από το www.snowclub.gr

Απολαύστε το φωτορεπορτάζ μας.