Παράνομο το 60% των αυτοκινήτων diesel ;

-

    Το 60% των αυτοκινήτων diesel είναι παράνομα σε Αττική και Θεσσαλονίκη.  Και εφόσον εφαρμοστεί ο νόμος, θα πρέπει άμεσα να αρθεί η άδεια κυκλοφορίας τους και να κατασχεθούν.  Πρόβλημα και με τις αποζημειώσεις των ασφαλιστικών εταιρειών.

    Συνεχίζεται το όργιο... κερδών στα παλιά εισαγωγής πετρελαιοκίνητα -κυρίως- αυτοκίνητα με την κατάσταση πλέον να έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο.  Η αναζήτηση «φθηνού και οικονομικού» σε κατανάλωση diesel αυτοκινήτου έχει οδηγήσει πολλούς Έλληνες στην παρανομία χωρίς μάλιστα να το γνωρίσουν οι ίδιοι, αφού οι «ειδικοί» δηλαδή κάποιοι έμποροι, τους διαβεβαιώνουν ότι δεν θα έχουν πρόβλημα με μία απλή... υπεύθυνη δήλωση.

    Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή: η απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη το 2011 όριζε ρητά πως αφορά αποκλειστικά, αυτοκίνητα προδιαγραφών EURO5 και μετά (δηλαδή και EURO6).  Ο νόμος 4030 /2011 στο άρθρο 50 αναφέρει:

    «1. Τα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα ιδιωτικής χρήσης μικτού βάρους μέχρι τεσσάρων χιλιάδων (4.000) χιλιογράμμων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης εξαιρούνται των περιορισμών κυκλοφορίας στις περιοχές των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης, που καθορίστηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.1959/1991 (Α΄ 123), εφόσον η τεχνολογία τους πληροί εκ κατασκευής τις προδιαγραφές του Κανονισμού (ΕΚ) 715/2007 της 20ής Ιουνίου 2007 (EURO V και EURO VI) ή μεταγενέστερου.»

    Αυτοκίνητα EURO4 και πίσω απαγορεύεται να κυκλοφορούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη.  Με τις αθρόες εισαγωγές παλιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων ανά τον κόσμο, στην Ελλάδα, αυτή τη στιγμή υπολογίζεται ότι το 60% των μεταχειρισμένων που κυκλοφορούν στις δύο πόλεις είναι EURO4 και πίσω, δηλαδή με χρονολογία κατασκευής -περίπου- 2009  και πίσω (ανάλογα με τον κατασκευαστή).

    Το πώς κατάφεραν να αποκτήσουν άδεια κυκλοφορείς οι κάτοχοι αυτών των αυτοκινήτων είναι απλό.  Οι συγκεκριμένοι έμποροί τους «συμβούλεψαν» να υπογράψουν μία υπεύθυνη δήλωση ότι ότι κατοικούν – φιλοξενούνται εκτός Αθηνών (οι περισσότεροι έχουν ένα «χωριό» ή ένα εξοχικό), οπότε εκεί θα χρησιμοποιούν και το αυτοκίνητο που αγόρασαν.  Την υπεύθυνη δήλωση εύκολα και χωρίς έλεγχο (και με χαμηλό... κόστος) την εγκρίνουν στα γραφεία ταξινόμησης και έτσι εκδίδεται η άδεια.

    Από εκεί και πέρα όμως αρχίζουν οι ευθύνες και οι κυρώσεις οι οποίες επιβάλλονται αποκλειστικά στον χρήστη και τον κάτοχο του αυτοκινήτου:  Εφόσον ο οδηγός του συγκεκριμένου αυτοκινήτου ελεγχθεί εντός Αττικής και Θεσσαλονίκης, θα πρέπει άμεσα να του κατάσχουν την άδεια κυκλοφορίας και να του επιβληθεί βαρύ πρόστιμο.  Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα αν εμπλακεί σε ατύχημα, αφού η ασφαλιστική εταιρεία έχει κάθε νόμιμο δικαίωμα να μην αποζημιώσει ούτε το θύμα ούτε το θύτη.

    Από το ρεπορτάζ μας, προκύπτει ότι η Τροχαία δε δύναται να κάνει εκτεταμένους ελέγχους, αφού θα πρέπει να ερευνηθούν εκείνη τη στιγμή οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων του αυτοκινήτου, πρόβλημα το οποίο θα μπορούσε εύκολα να λυθεί με μία ένδειξη ή σφραγίδα κατά στης αδεία του.  Για του λόγου το αληθές το 2016 βεβαιώθηκαν μόλις 24 παραβάσεις αυτού του είδους.

    Πως μπορεί το Υπουργείο να εντοπίσει τους παραβάτες;  Με το «πάτημα ενός κουμπιού»  και με μία απλή διασταύρωση των στοιχείων κατοικίας των κατόχων και του οχήματος που έχουν δηλώσει, ενέργεια που μαθαίνουμε ότι είναι στα άμεσα σχέδια των Υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών....

 

 

Η πανευρωπαϊκή τάση ενάντια των παλιών πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, έχει δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στους Γερμανούς εμπόρους, οι οποίοι αδυνατούν να διαθέσουν στην αγορά τους, σχεδόν 300.000 diesel μεταχειρισμένα.

    Σύμφωνα με την αντίστοιχη Ένωση Εμπόρων Αυτοκινήτων της Γερμανίας, τα αυτοκίνητα αυτά δεν μπορούν να διατεθούν λόγω της έντονης αβεβαιότητας που υπάρχει, για το τι θα πράξουν τα κρατίδια της Γερμανίας με τα παλιά diesel αυτοκίνητα.  Ηδη Μόναχο και Στουτγάρδη ανακοίνωσαν σκληρά αντίμετρα (έως και πλήρη απαγόρευση) για τη χρήση παλιών diesel και έπεται συνέχεια και από άλλες πόλεις.  Και όλα αυτά λόγω της πολύ αυξημένων εκπομπών διοξειδίου του αζώτου, στο περιβάλλον.

    Τα αδιάθετα αυτοκίνητα είναι EURO5 και πίσω (μοντέλα περίπου από τα μέσα του 2015 και πριν) και η ζημιά που κινδυνεύουν να υποστούν οι έμποροι υπολογίζεται πάνω από τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ.

    Πανικόβλητοι λοιπόν ήδη έχουν απευθυνθεί σε άλλους εμπόρους εκτός Γερμανίας, σε χώρες που δεν ισχύουν οι αυστηρές προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως την Αλβανία, την Σερβία, την Ρωσία, χώρες της Αφρικής και της Λατινικής Αμερικής, αλλά και την Ελλάδα, μερίδα εμπόρων της οποία, έχουν βρει τους τρόπους να «ξεγελάνε» τους νόμους με την απόλυτη ανοχή των εμπλεκομένων υπουργείων και γενικότερα του Κράτους που δεν πραγματοποιεί κανέναν έλεγχο.  Επίσης στην Ελλάδα επιτρέπεται η ταξινόμηση των μεταχειρισμένων EURO5 αυτοκινήτων.

    Όπως έχουμε ξαναγράψει, η Ελλάδα είναι ο σημαντικότερός τους πελάτης, αφού με ιδιαίτερα προθυμία απορροφά τα μεταχειρισμένα τους, τα οποία αφού τα γυαλίσουν, γυρίζουν τα χιλιόμετρα και τα πουλάνε ως «diesel ευκαιρίες» στους ανυποψίαστους τους πελάτες.  Μάλιστα στην Ελλάδα έχουν χαμηλότερο κόστος στα μεταφορικά, ενώ όσο περισσότερα χιλιόμετρα υπάρχουν στο κοντέρ, τόσο καλύτερα, αφού οι εδώ έμποροι παίρνουν χαμηλότερες τιμές...

    Να τονίσουμε εδώ το εξής: Την παραπάνω πρακτική την εφαρμόζουν κάποιοι έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα και όχι όλοι.  Το σίγουρο είναι ότι εκτός του Κράτους και τους ελέγχους που πρέπει να ξεκινήσει άμεσα, μόνο οι ίδιοι οι έμποροι μπορούν να προστατέψουν τον κλάδο τους και τις δουλειές τους, από τους κακούς συναδέλφους τους...

    Το θέμα είναι ότι πάλι, θύμα των παραπάνω πρακτικών θα πέσει ο Έλληνας, ο οποίος αναζητά ένα μικρό και φθηνό diesel αυτοκίνητο, το οποίο τα επόμενα χρόνια θα πληρώσει διπλά απ’ότι να το έπαιρνε σαν καινούργιο, σε ζημιές αλλά και στα diesel-χαράτσια που έρχονται...

Πηγή: NewsAuto.gr - Τάκης Τρακουσέλλης

Προβληματισμοί ...

Με ποιόν ακριβώς μπορεί να έχει κόντρα, ένα πλακέ;

Κάποιος είπε
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account