FIAT FULLBACK True User Review

-

    Ο φίλος offroader Βασίλης Βασιλάκης έκανε ένα "user test drive" του FIAT FULLBACK και σας το παρουσιάζουμε με την άδειά του, όπως το διαβάσαμε στο site του Vassilakis 4x4 expeditions.

    Disclaimer: Οτιδήποτε γράφεται εδώ είναι προϊόν προσωπικής προσπάθειας και μάλιστα επισυνάπτονται οι σχετικές φωτογραφίες ή/και βίντεο για να αποδειχθούν αληθή τα παρακάτω.  Αν ο οποιοσδήποτε έχει απορία, παρακαλώ να την υποβάλει στα σχόλια και θα απαντήσω άμεσα.

 

    Καθώς βρίσκομαι στην αναζήτηση νέου αυτοκινήτου για τις μελλοντικές εκδρομές μου έπεσε το μάτι μου και στις κατηγορίες αγροτικών.  Ψάχνω κάτι δυνατό το οποίο θα με βολέψει να ταξιδεύω στις χώρες του κόσμου χωρίς δυσκολία.  Λόγω χώρου και άνεσης, το μέχρι στιγμής, φαβορί είναι το MAN TGM 4X4.  Καμία σχέση με αγροτικό, αλλά κοιτάω όλες τις πιθανές λύσεις που θα με βοηθήσουν.  Σίγουρα θα με δυσκολέψει σε παιχνίδια τοπικού χαρακτήρα αλλά θα μου ανοίξει διάπλατα τις πόρτες για ταξίδια εξωτερικού.

    Έχω δοκιμάσει σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς με εξαίρεση το καινούργιο Hilux και το επίσης καινούργιο D-max.  Το πρώτο, ύστερα από απαίσια εξυπηρέτηση στο κατάστημα αλλά και τηλεφωνικά, αποφάσισα ότι δεν αξίζει να το κυνηγάω, θα έπρεπε να γίνεται το αντίθετο.  Σε αυτό θα ήθελα λίγο να σταθώ ώστε να φανεί η διαφορά από κατάστημα σε κατάστημα, καθώς και από πωλητή σε πωλητή.  Ο πωλητής της ΤΟΥΟΤΑ δεν ενδιαφερόταν καν να μάθει όσα τον ρωτούσα και ούτε που είχε την διάθεση να σηκωθεί να μου δείξει το αμάξι.  Απλά καθόταν στο γραφείο του και με ξερά “ναι – όχι” προσπαθούσε να καλύψει τις περισσότερες ερωτήσεις μου.  Όταν μάλιστα εξήγησα τον λόγο που κοιτάω για 4x4, για αντοχές σε λάσπη, νερά, πάγο κτλ, μου λεει:  “γιατί να το κάνεις αυτό;  κρίμα δεν είναι;  ”Αντε τώρα να του εξηγήσεις ότι εσύ έχεις επάγγελμα αυτό που αυτός κάπως έχει στο μυαλό του, δε του αρέσει, αλλά από την άλλη νομιζει ότι μπορεί να το κρίνει!  Τεσπα.

    Το δεύτερο, θα το έχω σε λίγες βδομάδες να το βγάλω βόλτα!  Αναμένουμε Isuzu!

-

    Με μεγάλη μου έκπληξη ανακάλυψα ένα μικρό διαμάντι!  Πέρασα από την Fiat στην Μεσογείων και μίλησα με τον καλύτερο πωλητή όλων των εποχών για το νέο τους pick up.  Ο Γιάννης Σπέντζος, με όρεξη για δουλειά μου απαντούσε σε όλες τις ερωτήσεις και αυτές που δεν ήξερε, τις έψαχνε επιτόπου.  Δεν απαιτώ να ξέρουν όλοι με όσα ασχολούμαι, αλλά όταν ο πελάτης ρωτάει, πρέπει να έχεις απαντήσεις.  Αν δεν ξέρει κάποιος την σωστή απάντηση, τότε το “θα μάθω αμέσως” είναι ακόμη καλυτερη καλύπτοντας και την ίδια την απάντηση.  Δείχνει όρεξη, δείχνει, πάθος, δείχνει ενδιαφέρον.  Ο Γιάννης τα είχε όλα.  Με κάλυψε απόλυτα.  Τηλεφωνούσε στο συνεργείο, ενοχλούσε τους πάντες, κατέβασε καταλόγους, μέχρι που τηλεφώνησε και στα κεντρικά!  Δεν άφησε τίποτε στην τύχη.  Έτσι μετά από το ενδιαφέρον που έδειξε ο Γιάννης, με έπεισε με το παραπάνω να το πάω μια βόλτα.  Συμφωνήσαμε και κλείσαμε ραντεβού.

    Η μέρα ήρθε.  Αφού υπογράψαμε και όλα τα σχετικά τελείωσαν, μου λέει με την γνωστή του ευγενεια: “όσοι το δοκίμασαν, έμειναν έκπληκτοι.”

-

    Από μέσα μου διαφώνησα σιωπηρά και απόρρησα τι θα μπορούσε να ναι αυτό το φοβερό και τρομερό που έχει το αμάξι.  Ο Γιάννης είχε δίκιο.  Το λάτρεψα.  Προσπαθώντας να μην ξεχάσω τίποτε παραθέτω τα γνωστά σε όλους:

    Διπλοκάμπινο ή μονοκάμπινο.  Στα 2445 κυβικά με 154 ή 181 άλογα.  Τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά μπορείτε να τα βρείτε σε διάφορα site ακόμη και στην Fiat.  Εγώ θα τονίσω την εμπειρία μου ύστερα από 2 μέρες χρήση!  Πήγα Κατεχάκη, φόρτωσα φτυάρια, ιμάντες, κλειδιά και φωτογραφική από το δικό μου αμάξι και ύστερα έφυγα.  Οι περιοχές που πάτησε χώμα το αμάξι ήταν όλες οι γύρω από την λίμνη Μαραθώνα και ο Υμηττός.

    Αρχικά, το εσωτερικό δεν έχει καμία σχέση με το αγροτικό που όλοι ξέρουμε.  Υπάρχει άνεση.  Κλιματισμός που σε κάνει να παγώσεις άμεσα ακόμη και υπό τον ήλιο.  Άνετα καθίσματα, ωραιότατες αλλαγές ταχυτήτων και εύκολη χρήση όλου του καντράν.  Πιο αναλυτικά έχουμε: αυτόματο κιβώτιο με χειροκίνητη επιλογή επιθυμητής ταχύτητας, με επιπρόσθετα χερούλια αλλαγής στο τιμόνι όπως η φόρμουλα.  Μάλιστα, θα προσθέσω ότι επιτέλους κάποιοι κατάλαβαν ότι έχουμε συμβατικά οχήματα και όχι φόρμουλες.  Άρα δε γίνεται να ψάχνω το λεβιέ όταν στρίβω το τιμόνι και ο ένας λεβιές να είναι στα πόδια μου ενώ ο άλλος κοιτάει στο ταβάνι.  Τα συμβατικά οχήματα είναι κατασκευασμενα έτσι ώστε να στρίβει το τιμόνι τους μια ή δύο φορές ενώ οι φόρμουλες όχι.  Αντίθετα, η Fiat τους λεβιέδες τους έκανε σταθερούς πάνω στον κορμό του τιμονιού.  Μέσα σε μισή ώρα έχεις μάθει ακριβώς που είναι και τους χρησιμοποιείς χωρίς δισταγμό.  Σε απότομα φρεναρισματα εντός πόλης, προλαβαίνεις τα κατεβάσεις ταχύτητα με 2 απαλά αγγίγματα.  Οπότε χρησιμοποιείς και το engine break (φρενάρισμα μηχανής) επιπρόσθετα στα φρένα σου.  Έχει ένα βολικό Cruise control που σε συνδυασμό με το άνετο ταξίδι του, κερδίζει εντυπώσεις.  Στις 2.000 περίπου, πάει 120 χλμ ανά ώρα και δεν ακούγεται τίποτε!  Ανεβαίνει κατεβαίνει και δεν νιώθεις την διαφορά.

-

    Ένα άλλο υπέροχο χαρακτηριστικό του είναι ότι έχει προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας.  Νομίζω αν είχα αρκετά χρήματα θα το είχα αγοράσει σε όλους τους ελληναραδες οδηγούς που δεν τους ενδιαφέρει που πάνε, που βρίσκονται και τελικά που καταλήγουν!  Το σύστημα σε ελέγχει συνεχώς, σε ειδοποιεί και σε αναγκάζει να είσαι στα όρια σου.  Μάλιστα, αν ασχοληθείς λίγο μαζί του, σου μαθαίνει εύκολα τα όρια του οχήματος!  Ξέρεις που είσαι και που πατάς. Δυστυχώς όμως...  Δεν έχουμε παντού διαγράμμιση εδώ στην Ελλάδα!  Οπότε θα υπάρχουν φορές που δε θα βοηθήσει.

    Στο εσωτερικό επίσης έχει γίνει μεγάλη πρόβλεψη.  Έχει μεγάλους χώρους.  Ο “τεμπέλης” που βρίσκεται ανάμεσα στον οδηγό και συνοδηγό έχει τεράστιο χώρο.  Έχει δύο επίπεδα.  Στο πρώτο χωράει άνετα ένα πορτοφόλι, ακόμη και δύο!  Έχει χώρο προς τα πάνω, μέσα στο μαξιλαράκι.  Κάτω από αυτό είναι ένας ακόμη πιο μεγάλος χώρος.  Χώρεσε άνετα την ψηφιακή μου μαζί με τον φακό!  Μιλάω για την Canon 7D.  Δεν την λες μικρή!  Ένιωσα μεγάλη ασφάλεια ότι η φωτογραφική μου ήταν εκεί, μακριά από τα μάτια περίεργων καθώς και προστατευμενη από φρεναρίσματα ή στροφές.  Εννοείται ότι είχε άλλο τόσο χώρο!  Έβαζα δύο αν ήθελα.  Δε φαίνεται το βάθος στις φωτογραφίες αλλά φαίνεται ότι χωράει η φωτογραφική!

-

    Έχει αρκετούς χώρους για έξτρα διακόπτες.  Δε χρειάζονται τρύπες ούτε να χαλάμε το αμάξι μας.  Το μυαλό μου αμέσως πήγε στα μπλοκέ αλλα ο καθένας έχει άλλες ανάγκες.  Φώτα, εργάτης και κάθε είδους gadget μπορεί να μπει.  Υπάρχει κι ένα σχεδιάγραμμα οχήματος, δίπλα στα φώτα έκτακτης ανάγκης, alarm.  Αυτό ενημερώνει τον οδηγό αν οι συνεπιβάτες φοράνε ζώνη.  Να μην ξεχνάμε οτι φοράμε ζώνη ασφαλείας ΚΑΙ στα πίσω καθίσματα, μιας και όλοι οι επιβάτες ταξιδεύουν με την ίδια ταχύτητα.

    Φώτα ημέρας, προβολείς ομίχλης, μεσαία σκάλα, μεγάλη σκάλα, όλα λειτουργούν άψογα με τον λεβιέ στο αριστερό χέρι.  Επίσης έχεις να επιλέξεις σε αυτόματο φωτισμό και το αμάξι ανάβει τα φώτα σε σκοτεινά μέρη ή καθώς η μέρα μας αποχαιρετά.

Για να πάμε και στα Off road!  Εξάλλου γι αυτό τον λόγο δοκίμασα το αμάξι.

    Ο λεβιές τετρακίνησης είναι σε βολικό σημείο δίπλα στο χειρόφρενο.  Τα αργά μπαίνουν μόνο αν το περιστροφικό κουμπί πατηθεί κάτω και ύστερα γυρίσει όσο το αμάξι δεν έχει ταχύτητα μέσα.  Είναι δηλαδή στο Ν.  Έβαζα και έβγαζα από πίσω κίνηση μέχρι αργά με την μια.  Δηλαδή σταματούσα με πίσω κίνηση και έβαζα απευθείας τα αργά.  Το FULLBACK κάθε 2 δευτερόλεπτα έβαζε και από κάποιο σύστημα.  Ακούγεται ξεκάθαρα ποτέ κλειδώνει τι.  Αν κάποιος έχει εμπειρία στα 4x4, είναι εύκολο να ξεχωρίσει τους ήχους.  Αν δεν έχει εμπειρία, τα λέει στο καντράν.  Ο οδηγός βλέπει τι κλειδώνει στο αμάξι και προχωρά ανάλογα.

-

    Στο παρακάρω βίντεο, το οποίο τράβηξα μόλις ήταν να βγω άσφαλτο, φαίνεται πόση ώρα χρείαζεται το FULLBACK να αλλάξει από 4x4 αργό σε 2x4 γρήγορο.

-

    Υπάρχει απόλυτος έλεγχος και το FULLBACK υποτάσσεται χωρίς να παραπονιέται.  Υπάρχει το σύστημα Hill assist όπου οι νέοι οδηγοί θα το βρουν θαυμάσιο.  Επίσης, παρότι αυτόματο, σε δύσκολα κομμάτια Off road, βοηθά στο να μην υπάρχει το άγχος ότι μπορεί να φύγει το αμάξι προς κάποια κατεύθυνση.  Ύστερα, ο οδηγός έχει την δυνατότητα να ξεκινήσει με δευτέρα στο κιβώτιο.  Όσοι κάνουμε εκδρομές με τα οχήματα μας σε κάτι πιο δύσκολο με απαιτήσεις spotter, ξέρουμε ότι υπάρχει η περίπτωση που πρέπει να φύγεις με δευτέρα.  Το Fiat το κάνει πανεύκολα.  Το επιλέγεις και αυτό ακούει.  Προσοχή!  Δε βάζει πρώτη και ύστερα δευτέρα.  Δεν λειτουργεί αντίστροφα όπως μερικά οχήματα παλιότερης τεχνολογίας.  Το ότι ο οδηγός επιλέγει το “2”, δε σημαίνει ότι θα βάλει ΜΕΧΡΙ εκεί.  Σημαίνει ότι θα ξεκινήσει με αυτή την ταχύτητα και θα μείνει εκεί.  Όπως ένα χειροκίνητο.  Επίσης στην κάθοδο, επιλέγεις εσύ με ποιά ταχύτητα θα κατέβεις.  Κάποια παλιά αυτόματα οχήματα ήθελαν και φρένο κατά την κάθοδο τους σε επικίνδυνες κλίσεις. Έχω μείνει τόσο έκπληκτος που τηλεφωνώ στον Γιάννη να τον ευχαριστήσω για την ευκαιρία που μου έδωσε.  Η αλήθεια είναι ότι ήταν αργά το απόγευμα όταν τηλεφώνησα και για λίγα δευτερόλεπτα ο Γιάννης νόμιζε ότι έγινε κάτι άσχημο και με αγωνία με ρώτησε αν είναι όλα καλά, μέχρι που τον καθησύχασα ευχαριστώντας τον για την ευκαιρία του test drive.

-

    Η Off road εμπειρία μου συνεχίζεται.  Ανακαλύπτω μια τεράστια διαδρομή στην πίσω ανάρτηση η οποία θα βοηθούσε τον οποιονδήποτε.  Τράβηξα την παρακάτω φωτογραφία προσπαθώντας να κρατήσω μέσα στον φακό το χέρι μου, το αμάξωμα και την ρόδα.  Ίσα ίσα τα κατάφερα.  Δε νομίζω ότι χρειάζεται κάποια αλλαγή στις αναρτήσεις εκτός αν κάποιος κοιτάει να πάει σε αρκετά δύσκολα κομμάτια trial.  Καντήλι Ευβοίας, δρακόλιμνες Ηπείρου, κροκάλα Πάρνωνα αλλά και ο πηλός της Θήβας δεν αποτελούν πρόβλημα.  Η ανάρτηση είναι φοβερή, μαλακή όσο χρειάζεται και σκληρή για να αντέχει.

-

    Κάτι ακόμη που με έκανε να θέλω να δοκιμάσω το Fiat στην πραγματικότητα, είναι ότι μου δίνει ατελείωτες δυνατότητες βελτίωσης.  Το πίσω διαφορικό έρχεται ελεύθερο αντί να είναι περιορισμένης.  Προσωπικά το προτιμώ διότι ξέρω ότι είναι ανοιχτό και προσαρμόζω την οδήγηση μου ενώ το περιορισμένης με δυσκολεύει σε πλαγιές κλίσεις που δε το θέλω.  Αυτό μου έδωσε και την ιδέα ότι επιτέλους είμαι ελεύθερος να διαλέξω εγώ τι μπλοκέ θα βάλω πάρα να μείνω με τα ημίμετρα άλλων εταιρειών.  Επίσης έχει άνεση στα υδάτινα περάσματα μιας και είναι πετρέλαιο.

-

    Παρότι δε θέλω να σταματήσω να γράφω, να επισημάνω ότι παρότι άδειο το FULLBACK δεν ένιωθες την καρότσα να χοροπηδάει, ούτε να γλιστράει στα φρεναρίσματα.  Είναι μια λιμουζίνα με καρότσα.  Επιπρόσθετα να αναφέρω ότι το τιμόνι του στρίβει πάρα πολύ.  Αυτό δεν είναι μόνο βολικό στα στενά της Κατεχάκη που οδήγησα αρχικά αλλά βολικό και μέσα στο βουνό διότι είναι συχνός ο παράγοντας βράχος μπροστά, γκρεμός πίσω.  Χωρίς να θέλω να θίξω νεότερα μοντέλα, το παλιό L200 δεν έστριβε πουθενά, ποτέ και για κανένα λόγο.  Στο σύνολο της οδήγησης να προσθέσω την απόλυτη ακουστική ηδονή, την σκάστρα του τούρμπο.  Αν βάλεις τα αργά και προσπαθήσεις να το ζορίσεις ή να παίξεις με πίσω κίνηση σε ανηφόρα... είναι μια τρομερή απόλαυση.  Ο ήχος είναι το κάτι άλλο.  Η σκάστρα είναι κλειστού τύπου και εξ’ ορισμού δε κάνει αρκετό θόρυβο αλλά σε αφήνει άφωνο.  Αρχικά δε το είχα προσέξει αλλά ύστερα έγινε εμμονή.  Μια μικρή μετατροπή και άνετα θα καταργούσα το ηχοσύστημα!

-

    Το ηχοσύστημα που είχε το FULLBACK, μπορώ να πώ με σιγουριά οτι ήταν προσεγμένο.  Τα “μπάσα” κάτω και τα “ψηλά” επάνω σε ξεχωριστά twitterακια.  Πραγματικά μπορούσες να δεις τον ήχο να περνάει από μπροστά σου.

    Στα αρνητικά θα βάλω 2 πράγματα.  Γενικά είμαι πολύ σχολαστικός με τα αυτοκίνητα που οδηγώ και προσπαθώ να εντοπίσω λόγους που κάποιος θα δυσκολευτεί κάπου.  Προσπαθώ να εντοπίσω προβλήματα, κακοσχεδιασμούς, λάθη ή ότιδηποτε άλλο μπορεί να βρεθεί.  Όπως έχω αναφέρει παραπάνω, δε γίνεται να προσφέρεις κάτι και να είναι μισό, ή να περιμένεις να το κάνει ο “άλλος”.  Από την στιγμή που αποφασίζεις ότι θα προσφέρεις είτε υπηρεσία είτε προϊόν, πρέπει να είσαι τέλειος.

    Στα αρνητικά έχουμε ότι αν κάποιος φοράει αρβύλες / μποτάκια στην εκδρομή του, αυτά δεν είναι βολικά διότι χτυπάνε κάπου πάνω από τα πετάλια.  Η μία λύση που βρήκα αφορά μόνο το αυτόματο και έχει να κάνει με τον οδηγό να μάθει να πατάει φρένο με το αριστερό πόδι και γκάζι με το δεξί.  Αλλιώς θα δυσκολεύει λίγο ώρες ώρες.  Το να αλλάζει παπούτσια, δεν είναι λύση, τουλάχιστον για τις εκδρομές που ξέρω και οργανώνω εγώ.  Σε καμία περίπτωση.

-

    Πέρα από αυτό, θα δεχτώ αν μου πει κάποιος ότι είναι γυμνό από εξοπλισμό για οδήγηση εκτός δρόμου.  Αλλά εγώ το βλέπω στα θετικά διότι μπορώ να φέρω το όχημα στα μέτρα μου.  Δε χρειάζεται να νιώθω άσχημα αν πετάξω άχρηστα μπλοκέ ή να μείνω με την ελπίδα ότι δε θα με φέρουν σε δύσκολη θέση αν δε τα βγάλω – βλέπε πλάγιες κλίσεις, βαθιά νεροφαγώματα κτλ.

Συνοπτικά, για την τιμή του, είναι ένα φοβερό εργαλείο που θα προσφέρει απόλυτο παιχνίδι εντός και εκτός πόλης.

    Έχει αργά και γρήγορα.  Δύναμη.  Πετρέλαιο και ατελείωτους χώρους.  Ύψος για εκτός δρόμου.  Χωράει χωρίς μανούβρες στα στενά της πόλης και κάνει άνετο ταξίδι.  Κάτι άλλο θέλουμε;

-

    Προσωπικά θα το πρότεινα σε ανθρώπους που δεν ξέρουν τι ακριβώς χρειάζονται (με την έννοια ότι έχουν να ικανοποιήσουν πολλά σπορ μαζί) ενώ ταυτόχρονα δε θέλουν να βελτιώσουν κάτι παραπάνω.  Για παράδειγμα, ένα ζευγάρι που θα ήθελαν να κάνουν μια βόλτα στη φύση, σερφ στη θάλασσα, κανό σε ένα ποτάμι.  Ίσως πέντε φίλοι που θα ταξιδεύουν με άνεση.  Ένας αγρότης που ψάχνει ένα όμορφο και δυνατό αγροτικό.  Ένας εργαζόμενος λαϊκής.  Ένας κυνηγός (είμαι κάθετα αντίθετος με οτιδήποτε περιλαμβάνει αυτή η ιδιότητα) που θα ήθελε να ακολουθήσει της νέες νομοθετικές διατάξεις και να βάλει τα σκυλιά του σε έναν άνετο χώρο.  Τέλος, ο οποιοσδήποτε δεν έχει όρεξη να πλένει το αμάξι του επειδή έχει αποφάσισε ότι θα έχει προσωπική ζωή!  Είτε στη θάλασσα είτε στο βουνό.  Τόσο απλά!

-

 

    Ευχαριστώ τον Γιάννη για την βοήθεια του και την όρεξη του να βοηθήσει σε κάθε απορία που είχα.  Επίσης και την εταιρεία Σφακιανάκης διότι είναι από τις ελάχιστες που δίνουν τα αυτοκίνητα τους για πραγματικό Test drive και όχι απλά για μυρωδιά.

 

Πηγή: Βασίλης Βασιλάκης - Vassilakis 4x4 expeditions

Προβληματισμοί ...

Οι γιατροί που τρώνε ένα μήλο την ημέρα είναι μαζόχες;

Κάποιος είπε
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account