ΑΓΩΝΑΣ: Hellenic Rally Raid 2009
12 αναβάτες και 9 πληρώματα αυτοκινήτων κατάφεραν να επιστρέψουν στο Autofestival, τερματίζοντας στο μεγαλύτερο μαραθώνιο αντοχής που πραγματοποιήθηκε στη χώρα μας.Κούραση, ένταση και προσπάθεια ήταν τα βασικά συστατικά του αγώνα, που διέτρεξε περιοχές όπως Ελικώνα, Καλλίδρομο, Οίτη και Τυμφρηστό.
Ένα πραγματικό Rally Raid στην Ελλάδα
15-18 Οκτωβρίου 2009
Μεσολάβησαν τέσσερις μέρες και 1000 χιλιόμετρα εκτός δρόμου διαδρομών μετά την μεσημεριανή εκκίνηση της Πέμπτης.
Μια υπερειδική στο Autofestival καθόρισε τη σειρά εκκίνησης την πρώτη μέρα και στη συνέχεια οι αγωνιζόμενοι ανασυντάχθηκαν και το πρωί της επόμενης ξεκίνησαν για το πρώτο σκέλος. 300 χιλιόμετρα αργότερα, μέσα από δύσκολες συνθήκες, ο αγώνας έφτανε στην Ελάτεια και συγκεκριμένα στον φιλόξενο Προφήτη Ηλία όπου στήθηκε και το Bivouac του αγώνα.
12 αναβάτες και 9 πληρώματα αυτοκινήτων κατάφεραν να επιστρέψουν στο Autofestival, τερματίζοντας στο μεγαλύτερο μαραθώνιο αντοχής που πραγματοποιήθηκε στη χώρα μας.
Κούραση, ένταση και προσπάθεια ήταν τα βασικά συστατικά του αγώνα, που διέτρεξε περιοχές όπως Ελικώνα, Καλλίδρομο, Οίτη και Τυμφρηστό.
Στην κορυφή της κατάταξης των μοτοσικλετών ήταν ο Βέλγος Marc Damen με μια Husaberg FE550 Raid. Ο πολυπρωταθλητής μότοκρος στη χώρα του, κινήθηκε σταθερά γρήγορα και εκμεταλλευόμενος την εμπειρία του σε δύσκολες επιφάνειες δεν κόλλησε σε ένα απροσπέλαστο - όπως αποδείχτηκε - σημείο με λάσπη στα πρώτα χιλιόμετρα του αγώνα κοντά στην Θήβα. Αντίθετα το βαρύ τεραίν ταλαιπώρησε ιδιαίτερα τους περισσότερους αναβάτες με αποτέλεσμα να έχουμε εγκαταλείψεις στις μοτοσυκλέτες. Τα αυτοκίνητα δεν έδειξαν να προβληματίζονται με την λάσπη, αντίθετα διασκέδασαν με ατελείωτα γλιστρήματα. Το τέλος του πρώτου σκέλους βρήκε τους Δημητριάδη - Κάλφα να οδηγούν τον αγώνα.
Αναμενόμενα, το ρόλο τους έπαιξαν και τα GPS, αφού, με γνώμονα την ασφάλεια, για πρώτη φορά σε αγώνα του είδους, όλα τα οχήματα ήταν εφοδιασμένα με το σύστημα εντοπισμού θέσης TrailTrack της οργάνωσης. Πέραν της θέσης όμως, τα GPS καταγράφουν και την ταχύτητα των οχημάτων, και έτσι είναι αρκετοί αυτοί που δε γλίτωσαν τις «καμπάνες» για υπέρβαση ορίου ταχύτητας. Αποτέλεσμα; Ανατροπές στο σκηνικό της κατάταξης. Η κατασκήνωση του αγώνα είχε όλα εκείνα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά ώστε να χαρακτηριστεί bivouac. Φαγητό, ζεστά ντουζ, σκηνές και φυσικά ... ατελείωτες ώρες νυκτερινού service, ώστε τα οχήματα να έρθουν ξανά σε μια λειτουργική κατάσταση.
Η επόμενη ετάπ, άφηνε πίσω της τις πεδιάδες και τα ανοικτά κομμάτια και πρόσφερε 285 χιλιόμετρα στενών δρόμων μέσα στα δάση, από την Ελάτεια μέχρι και το Καρπενήσι. Η βροχή έπαιξε για μια ακόμα φορά καθοριστικό ρόλο. Οίτη, Λουτρά Σμοκόβου, Παλιά Γιαννιτσού, Ταρζάν, Φουρνά, Καρπενήσι. Την πρώτη ημέρα οι υπερβάσεις ταχύτητας ήταν αρκετές και κυρίως από τα αυτοκίνητα παρότι αναμενόταν από τις μοτοσυκλέτες. Όμως λόγω της πρώτης εφαρμογής του συστήματος τελικά οι προβλεπόμενες ποινές χρεώθηκαν πολύ μειωμένες. Αποτέλεσμα του μέτρου πάντως ήταν να έχουμε πολύ προσεκτική οδήγηση την δεύτερη ημέρα από την πλειοψηφία των αγωνιζόμενων.
Ο Βέλγος Marc Damen οδήγησε και πάλι τον αγώνα για τις μοτοσυκλέτες και οι Δημητριάδης - Κάλφας για τα αυτοκίνητα. Το bivouac στο φιλόξενο αθλητικό κέντρο Καρπενησίου, ήταν βάλσαμο. Τα αποδυτήρια και η προστασία που προσέφεραν καθώς και το ζεστό φαγητό από το μαιτρ Τεχλικίδη, βοήθησαν τους συμμετέχοντες να μαζέψουν δυνάμεις. Όλη τη νύκτα η βροχή κτυπούσε ασταμάτητα, αλλά το πρωινό ξημέρωσε ηλιόλουστο. 360 χιλιόμετρα μετάφεραν τους αγωνιζόμενους από το Καρπενήσι στο Autofestival. Η λάσπη τα πυκνά δάση αλλά και αρκετά ποταμάκια που είχαν φουσκώσει ήταν και πάλι στο πρόγραμμα.
Αγωνιστικά το τελευταίο σκέλος δεν άλλαξε την κατάταξη. Την ειδική στις μοτοσυκλέτες κέρδισε ο Αντωνιάδης, αλλά η διαφορά που είχε κτίσει ο Damen τις προηγούμενες μέρες του έδωσε τον αγώνα. Δεύτερος στη γενική ο έμπειρος Παπαδόπουλος και τρίτος η έκπληξη του αγώνα ο Καρανίκας.
«Ο αγώνας ήταν καταπληκτικός! Έμεινα έκπληκτος από το επίπεδο οργάνωσης και παροχών. Το RoadBook ήταν ακριβέστατο, με βοήθησε να αφοσιωθώ στην οδήγηση και να απολαύσω την πανέμορφη Ελληνική φύση» αναφέρει ο Damen.
«Είναι η τρίτη φορά που λαμβάνω μέρος σε αγώνα Rally Raid στην Ελλάδα και πάντα μένω έκπληκτος από την ευρηματικότητα του Κατσιμαλή, στη σχεδίαση των διαδρομών. Οι εναλλαγές τοπίων και εδάφους ήταν συνεχείς και σε κρατούσαν σε εγρήγορση. Είστε πολύ τυχεροί που μπορείτε να χαίρεστε την φύση. Εδώ μπορεί κανείς να βρει ακόμα ανόθευτα χωριουδάκια και παρθένα δάση».
Την ειδική του τρίτου σκέλους στα αυτοκίνητα πήραν οι Παϊδας - Δουρίδας. Η διαφορά όμως που είχαν εξασφαλίσει οι Δημητριάδης - Κάλφας τους έδωσε την πρώτη θέση της γενικής του αγώνα. Η δεύτερη θέση πέρασε στα χέρια των Γκορόγια - Τάσιου, ύστερα από τις ποινές υπέρβασης που έριξαν στην τρίτη θέση τους Κουτσουμπό - Λαμπρινό, που ήταν και οι πιο γρήγοροι:
«Ο αγώνας ήταν πραγματικά αγώνας που θα τον μνημονεύουμε για πολλά χρόνια! Είχε υπέροχες διαδρομές, τέλειο roadbook και πάρα πολύ καλό κλίμα» αναφέρει ο Δημητριάδης και συνεχίζει: «Και για άλλη μία φορά απεδείχθη οτι μπορούν να γίνουν αγώνες υψηλού επιπέδου! Να σημειώσω την μεγάλη βοήθεια του Φώτη Κουτσουμπού που κάθε απόγευμα βοηθούσε όλα τα πληρώματα με καθήκοντα αρχιμηχανικού να μαζέψουν τα αμάζευτα!»
Οι απονομές πραγματοποιήθηκαν αργά το απόγευμα της Κυριακής στο χώρο του τερματισμού. Το Hellenic Rally Raid 2009, ολοκληρώθηκε. Μπροστά μας τώρα είναι το Hellenic Rally Raid 2010.
O αγώνας οργανώθηκε από το Off-Road.gr σε συνεργασία με την ΑΛΦΑΛ και την Άρτεμις και έγινε πραγματικότητα με την βοήθεια και τη φιλοξενία του Δήμου Ελάτειας και του Δήμου Καρπενησίου. Διασωστική ομάδα: ΕΔΟΚ. Αρωγός η εταιρία Δημητριάδης Action Stores.
Δείτε αναλυτικά αποτελέσματα, News Flash, Δελτία τύπου και πληθώρα Φωτογραφιών στο site του αγώνα Hellenic Rally: http://www.hellenicrally.gr
Video clip: http://www.youtube.com/watch?v=pD_CluQC0hY