Η αναγέννηση του «Φοίνικα»

Ο αγαπημένος φίλος του OFFroader.gr και γνωστότατος Χρήστος Τσιμπούκης, μας εμπιστεύτηκε να σας παρουσιάσουμε την εντυπωσιακή ανακατασκευή και βελτίωση ενός παλιού 1.6 Lada Niva που έπεσε στα χέρια του.  Η αναγέννηση του «Φοίνικα», όπως βάπτισε το Νίβα, έγινε σε συντριπτικό ποσοστό με τα χέρια του και τις πολύπλευρες τεχνικές γνώσεις του.  Στους καιρούς βαθειάς οικονομικής κρίσης που ζούμε, οι πληροφορίες που παρουσιάζονται είναι πολύτιμες γιατί μπορούν να βοηθήσουν κάθε ιδιοκτήτη Niva να επισκευάσει κι ακόμα να βελτιώσει το αυτοκίνητό του με ελάχιστα έξοδα.  Απολαύστε:

 

Κάθε άνοιξη με πιάνει μια τάση για ανανέωση.  Πέρυσι είχα τελειώσει με το δεύτερό μου Νίβα και πέρασε έτσι ο καιρός χωρίς να κάνω τίποτα.  Φέτος όμως με βρήκε οργανωμένο.  Ένα 1600-άρι που από τύχη έπεσε στα χέρια μου (το τρίτο μου Νίβα) θα στενάξει!  Παρακάτω μπορείτε να νιώσετε και εσείς την χαρά που παίρνεις, όταν μπορείς να αναγεννήσεις ένα Νίβα, που άλλοι θα το είχαν για πέταμα.

Θα προσπαθήσω να σας παρουσιάσω τα στάδια και τις φάσεις στις οποίες έγιναν οι εργασίες με φωτογραφίες και σημειώσεις, έτσι ώστε το Νίβα να έρθει σε μια κατάσταση που θα παρατείνει την ζωή του για τουλάχιστον αλλά δέκα χρόνια.  Στη νέα του ζωή θα είναι σίγουρα πολύ πιο μάχιμο απ` ότι ήταν πριν !  Είστε λοιπόν έτοιμοι ?

Η παραλαβή

Οταν παραλήφθηκε το αυτοκίνητο ήταν εντελώς εργοστασιακό με 158.000 χλμ. στην πλάτη του και σε πλήρη λειτουργικότητα.  Ηθελε όμως βάψιμο.  Ετσι τέθηκε το δίλημμα:  απλό βάψιμο ή για ολική αναγέννηση ?

Ολική αναγέννηση δαγκωτό !!!

Αρχικά πλύθηκε καλά για να φύγει η λάσπη και η σκόνη.  Κατόπιν έγινε λεπτομερής έλεγχος και προσδιορισμός του τι θα ξηλωθεί από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη.  Ξεκίνημα από τα έξω και ξήλωμα όλων των περιμετρικών διακοσμητικών πλαστικών.

Μετά ακολούθησε η αφαίρεση των περιμετρικών «σιδερικών».

Κατόπιν ανοίχτηκαν τα τρίγωνα κάτω από τους θόλους των εμπρός φτερών και πλύθηκαν μέχρι τους μαρσπιέδες, επιμελώς με πίεση.

Το εσωτερικό ήταν μεν λειτουργικό αλλά όχι στο επίπεδο των προσδοκιών μου.

Τα υπάρχοντα καθίσματα ήταν από Nissan Sunny GTR 2.0 coupe `84 σε πολύ καλή κατάσταση.

Μέσα στην καμπίνα υπήρχαν διαφορά αξεσουάρ αμφιβόλου ποιότητας που πήραν τον δρόμο για τον ... κουβά.

Το ταμπλώ ήταν αρκετά ταλαιπωρημένο κι έπρεπε να επισκευασθεί.   Αρχικά γεμίστηκαν τα κενά με αφρό πολυουρεθάνης και κατόπιν ντύθηκε εξ ολοκλήρου με δερματίνη.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο «τεμπέλης»

Το κάλυμμα του χειρόφρενου έλειπε, ευκαιρία λοιπόν να κατασκευαστεί στην θέση του ένας «τεμπέλης», από λεπτό κόντρα πλακέ θαλάσσης.

Τα πίσω πλαϊνά πλαστικά καλύμματα ήταν σπασμένα και με βαθουλώματα.  Αυτά αφέθηκαν όπως ήταν γιατί στην θέση τους μπήκαν κατόπιν άλλα υλικά (μοκέτα και δερματίνη).

Ολα τα πράγματα που επισκευάστηκαν μπήκαν σε νάϋλον συσκευασίες και αποθηκεύτηκαν μέχρι να τελειώσει το βάψιμο και να έρθει η ώρα για να ξαναμονταριστεί από την αρχή.  Ακολούθησε γενικό ξήλωμα του εσωτερικού για να ετοιμαστεί για βάψιμο.

Προφυλακτήρες

Από καιρό μαζί με τον φίλο και σύντροφο Αρη Κοσμά (a.k.a. GENERAL LEE) είχαμε ξεκινήσει την κατασκευή νέων προφυλακτήρων για τα Νίβα μας.  Χάρη στην τυφλή εμπιστοσύνη που μου έδειξε ο Αρης με άφησε να σχεδιάσω τους προφυλακτήρες όπως τους ήθελα.

Ας τους δούμε από την αρχή.  Το ζητούμενο ήταν να είναι όσο πιο μαζεμένοι αλλά παράλληλα να χωρούν και έναν εργάτη 9.000 λιβρών.  Να είναι όσο πιο απλοί γίνεται με το λιγότερο δυνατό βάρος για τον εμπρός και με δυνατότητα ρυμούλκησης για τον πίσω.  Θέλαμε να καταργηθεί ο κοτσαδόρος από πίσω, επειδή μειώνει την γωνία φυγής του αυτοκινήτου.  Ετσι αρχίσαμε:

Κατασκευή του πατρόν για αντιγραφή σε λαμαρίνα.

Τα πρώτα στάδια του μονταρίσματος.

Ο Αρης κόβει.

Τσιμπημένος ο πίσω προφυλακτήρας και πρόχειρα βαλμένος στην θέση του.

Αργότερα περάσαμε στον εμπρός προφυλακτήρα.

Στον εμπρός προφυλακτήρα κατασκευάστηκαν έξι σημεία για την στήριξή του.  Σε δοκιμή που κάναμε σηκώσαμε όλο το Νίβα από τον προφυλακτήρα !  Ακόμα προστέθηκε μια μπάρα για να δεχτεί τα δυο ζευγάρια προβολείς που ήθελα εμπρός.

 

 

 

 

 

 

 

Ετοιμοι οι προφυλακτήρες περιμέναν το βάψιμο και την τοποθέτηση στο Νίβα.

Ζάντες

Ακολούθησε η προετοιμασία των ζαντών.  Επιλέχτηκαν οι ζάντες της Mellber Ιταλίας, αλουμινίου 6x15 με offset 51.

Τρίφτηκαν με γυαλόχαρτο σε σφουγγαράκι και κατόπιν πλύθηκαν με νερό και σαπούνι, για να φύγουν τυχόν λάδια, γράσα και βρωμιές.  Αμέσως μετά βάφτηκαν σε σατινέ μαύρο χρώμα.

 

Προβληματισμοί ...

Μπορεί κάποιος να αποφασίσει οριστικά ότι είναι αναποφάσιστος;

κάποιος είπε
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account