Σύνδεση

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me
offroader

Η αναγέννηση του «Φοίνικα»

Ευρετήριο Άρθρου

Ο αγαπημένος φίλος του OFFroader.gr και γνωστότατος Χρήστος Τσιμπούκης, μας εμπιστεύτηκε να σας παρουσιάσουμε την εντυπωσιακή ανακατασκευή και βελτίωση ενός παλιού 1.6 Lada Niva που έπεσε στα χέρια του.  Η αναγέννηση του «Φοίνικα», όπως βάπτισε το Νίβα, έγινε σε συντριπτικό ποσοστό με τα χέρια του και τις πολύπλευρες τεχνικές γνώσεις του.  Στους καιρούς βαθειάς οικονομικής κρίσης που ζούμε, οι πληροφορίες που παρουσιάζονται είναι πολύτιμες γιατί μπορούν να βοηθήσουν κάθε ιδιοκτήτη Niva να επισκευάσει κι ακόμα να βελτιώσει το αυτοκίνητό του με ελάχιστα έξοδα.  Απολαύστε:

 

Κάθε άνοιξη με πιάνει μια τάση για ανανέωση.  Πέρυσι είχα τελειώσει με το δεύτερό μου Νίβα και πέρασε έτσι ο καιρός χωρίς να κάνω τίποτα.  Φέτος όμως με βρήκε οργανωμένο.  Ένα 1600-άρι που από τύχη έπεσε στα χέρια μου (το τρίτο μου Νίβα) θα στενάξει!  Παρακάτω μπορείτε να νιώσετε και εσείς την χαρά που παίρνεις, όταν μπορείς να αναγεννήσεις ένα Νίβα, που άλλοι θα το είχαν για πέταμα.

Θα προσπαθήσω να σας παρουσιάσω τα στάδια και τις φάσεις στις οποίες έγιναν οι εργασίες με φωτογραφίες και σημειώσεις, έτσι ώστε το Νίβα να έρθει σε μια κατάσταση που θα παρατείνει την ζωή του για τουλάχιστον αλλά δέκα χρόνια.  Στη νέα του ζωή θα είναι σίγουρα πολύ πιο μάχιμο απ` ότι ήταν πριν !  Είστε λοιπόν έτοιμοι ?

Η παραλαβή

Οταν παραλήφθηκε το αυτοκίνητο ήταν εντελώς εργοστασιακό με 158.000 χλμ. στην πλάτη του και σε πλήρη λειτουργικότητα.  Ηθελε όμως βάψιμο.  Ετσι τέθηκε το δίλημμα:  απλό βάψιμο ή για ολική αναγέννηση ?

Ολική αναγέννηση δαγκωτό !!!

Αρχικά πλύθηκε καλά για να φύγει η λάσπη και η σκόνη.  Κατόπιν έγινε λεπτομερής έλεγχος και προσδιορισμός του τι θα ξηλωθεί από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη.  Ξεκίνημα από τα έξω και ξήλωμα όλων των περιμετρικών διακοσμητικών πλαστικών.

Μετά ακολούθησε η αφαίρεση των περιμετρικών «σιδερικών».

Κατόπιν ανοίχτηκαν τα τρίγωνα κάτω από τους θόλους των εμπρός φτερών και πλύθηκαν μέχρι τους μαρσπιέδες, επιμελώς με πίεση.

Το εσωτερικό ήταν μεν λειτουργικό αλλά όχι στο επίπεδο των προσδοκιών μου.

Τα υπάρχοντα καθίσματα ήταν από Nissan Sunny GTR 2.0 coupe `84 σε πολύ καλή κατάσταση.

Μέσα στην καμπίνα υπήρχαν διαφορά αξεσουάρ αμφιβόλου ποιότητας που πήραν τον δρόμο για τον ... κουβά.

Το ταμπλώ ήταν αρκετά ταλαιπωρημένο κι έπρεπε να επισκευασθεί.   Αρχικά γεμίστηκαν τα κενά με αφρό πολυουρεθάνης και κατόπιν ντύθηκε εξ ολοκλήρου με δερματίνη.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο «τεμπέλης»

Το κάλυμμα του χειρόφρενου έλειπε, ευκαιρία λοιπόν να κατασκευαστεί στην θέση του ένας «τεμπέλης», από λεπτό κόντρα πλακέ θαλάσσης.

Τα πίσω πλαϊνά πλαστικά καλύμματα ήταν σπασμένα και με βαθουλώματα.  Αυτά αφέθηκαν όπως ήταν γιατί στην θέση τους μπήκαν κατόπιν άλλα υλικά (μοκέτα και δερματίνη).

Ολα τα πράγματα που επισκευάστηκαν μπήκαν σε νάϋλον συσκευασίες και αποθηκεύτηκαν μέχρι να τελειώσει το βάψιμο και να έρθει η ώρα για να ξαναμονταριστεί από την αρχή.  Ακολούθησε γενικό ξήλωμα του εσωτερικού για να ετοιμαστεί για βάψιμο.

Προφυλακτήρες

Από καιρό μαζί με τον φίλο και σύντροφο Αρη Κοσμά (a.k.a. GENERAL LEE) είχαμε ξεκινήσει την κατασκευή νέων προφυλακτήρων για τα Νίβα μας.  Χάρη στην τυφλή εμπιστοσύνη που μου έδειξε ο Αρης με άφησε να σχεδιάσω τους προφυλακτήρες όπως τους ήθελα.

Ας τους δούμε από την αρχή.  Το ζητούμενο ήταν να είναι όσο πιο μαζεμένοι αλλά παράλληλα να χωρούν και έναν εργάτη 9.000 λιβρών.  Να είναι όσο πιο απλοί γίνεται με το λιγότερο δυνατό βάρος για τον εμπρός και με δυνατότητα ρυμούλκησης για τον πίσω.  Θέλαμε να καταργηθεί ο κοτσαδόρος από πίσω, επειδή μειώνει την γωνία φυγής του αυτοκινήτου.  Ετσι αρχίσαμε:

Κατασκευή του πατρόν για αντιγραφή σε λαμαρίνα.

Τα πρώτα στάδια του μονταρίσματος.

Ο Αρης κόβει.

Τσιμπημένος ο πίσω προφυλακτήρας και πρόχειρα βαλμένος στην θέση του.

Αργότερα περάσαμε στον εμπρός προφυλακτήρα.

Στον εμπρός προφυλακτήρα κατασκευάστηκαν έξι σημεία για την στήριξή του.  Σε δοκιμή που κάναμε σηκώσαμε όλο το Νίβα από τον προφυλακτήρα !  Ακόμα προστέθηκε μια μπάρα για να δεχτεί τα δυο ζευγάρια προβολείς που ήθελα εμπρός.

 

 

 

 

 

 

 

Ετοιμοι οι προφυλακτήρες περιμέναν το βάψιμο και την τοποθέτηση στο Νίβα.

Ζάντες

Ακολούθησε η προετοιμασία των ζαντών.  Επιλέχτηκαν οι ζάντες της Mellber Ιταλίας, αλουμινίου 6x15 με offset 51.

Τρίφτηκαν με γυαλόχαρτο σε σφουγγαράκι και κατόπιν πλύθηκαν με νερό και σαπούνι, για να φύγουν τυχόν λάδια, γράσα και βρωμιές.  Αμέσως μετά βάφτηκαν σε σατινέ μαύρο χρώμα.

 


 

Προεργασία στις μεταλικές επιφάνειες που θα βαφτούν

Υστερα ασχολήθηκα με την πίσω πόρτα και την ελαφριά σκουριά που είχε.   Τρίφτηκε με υπομονή και περάστηκε με σταθεροποιητή σκουριάς.  Αργότερα περάστηκε με σασικότ (Chassis-Coat) ώστε να είναι έτοιμη για βαφή.

 

 

Βγήκε το πίσω κάθισμα και το πλαστικό κάλυμμα του δαπέδου.

Ξεβιδώθηκαν οι βίδες που κρατούν τα πλαϊνά πλαστικά.

Βγήκαν τα πλαϊνά πλαστικά και πλέον το πίσω μέρος έμεινε γυμνό.

Ακολούθησε έλεγχος για σκουριές και αποκολλήσεις του φύλλου πίσσας.

Στην συνέχεια αφαιρέθηκε η μόνωση υαλοβάμβακα από το πάτωμα και πετάχτηκε γιατί αργότερα μπήκε άλλη αδιάβροχη μόνωση.

Κατόπιν αφαιρέθηκαν τα καθίσματα κι άρχισε ο έλεγχος για σκουριά.   Βρέθηκαν σαθρά κομμάτια από την πίσσα που ήταν κολλημένη στο πάτωμα και αφαιρέθηκαν.

Οι σκουριές που υπήρχαν ήταν ευτυχώς σε επιφανειακό επίπεδο.  Έμεινα έκπληκτος με την δουλειά που είχαν κάνει στο εργοστάσιο πριν είκοσι (!) χρόνια.  Το πάτωμα τρίφτηκε, σκουπίστηκε με την ηλεκτρική σκούπα και ακολούθησε καλό πλύσιμο με σαπούνι και νερό.

Την επόμενη μέρα περάστηκε ο σταθεροποιητής σκουριάς σε δυο χέρια.

Ακολούθησε η αφαίρεση του ταμπλώ.

Αγοράστηκαν τα απαραίτητα υλικά: κόλες αμαξωμάτων, αστάρια μετάλλων, το σασικότ (σε σκούρο κόκκινο χρώμα) με τα διαλυτικά του και πινέλα.

Ακολούθησε έλεγχος στις πόρτες.  Βγήκαν οι ταπετσαρίες και οι τσιμούχες από την εσωτερική μεριά.

Πλύθηκαν οι πόρτες εσωτερικά και περάστηκαν με σταθεροποιητή σε όλο το εσωτερικό.

Μέχρι να στεγνώσουν οι πόρτες περάστηκε σασικότ στο πάτωμα σε δυο χέρια.

Όταν στέγνωσε περάστηκε η κόλλα αμαξωμάτων στις ραφές του πατώματος αλλά και μέσα στις πόρτες.

Κατόπιν κλείστηκαν και σφραγίστηκαν όλες οι τρύπες που έχει στους μαρσπιέδες εσωτερικά.  Αυτό έγινε για επαρκή στεγανότητα από τα νερά όταν το Νίβα θα κάνει τα «μακροβούτια» του.

Ετοιμο το Νίβα για βάψιμο εσωτερικά.

Επειτα αφαιρέθηκε η μάσκα και τα φανάρια μαζί με τις χελώνες τους.   Καθαρίστηκαν, τρίφτηκαν και περαστήκαν με τα ίδια υλικά όπως και μέσα.

Βγήκαν τα φλας, οι υαλοκαθαριστήρες, και όλα τα υπόλοιπα εξαρτήματα που έπρεπε.

Κατόπιν αφαιρέθηκε το μπράτσο που είναι για να υποστηρίζει την πλαστική ταπετσαρία.   Δεν υπήρχε λόγος να ξαναμπούν οι πλαστικές ταπετσαρίες κι έτσι κόπηκε για να εξοικονομηθεί περισσότερος χώρος.

Ακολούθησε το γέμισμα των αρμών του αμαξώματος.  Πρώτα μασκαρίστηκε περιμετρικά με χαρτοταινία για να μην πασαλειφτεί και κατόπιν εφαρμόστηκε η κόλλα αμαξωμάτων με προσοχή και πίεση, ώστε να γεμίσουν τα κενά που είχαν ανοιχτεί μετά από την αφαίρεση της παλιάς και ξερής κόλλας.

Αυτό είναι ένα σημαντικό στάδιο που πρέπει να γίνεται πριν από κάθε βάψιμο γιατί από εκεί ξεκινούν κατά ένα μεγάλο ποσοστό οι σκουριές.  Όταν στέγνωσε η κόλλα κατά 50% τότε αφαιρέθηκε η χαρτοταινία και έμεινε μια καθαρή και ευθεία γραμμή από κόλλα μέσα στον αρμό.

 


Ταπετσαρίες στις πόρτες

Πριν το βάψιμο ασχολήθηκα με τις πλαϊνές ταπετσαρίες.  Κόπηκε πατρόν από χάρτμπορτ 6 χιλ. πάχους (με επένδυση μελαμίνης από την μια πλευρά) κι ετοιμάστηκαν οι νέες ταπετσαρίες.

 

 

Κόπηκαν οι τρύπες για τις πετούγιες και τα χερούλια και διαμορφώθηκαν ώστε να ταιριάζουν επάνω στην πόρτα.

Μετά ντύθηκαν οι πλαϊνές ταπετσαρίες στις πόρτες.  Απλώθηκε κόλα στις άκρες του πάνελ και πάνω στο λεπτό φύλο αφρολέξ που μπήκε μέσα από την δερματίνη. Φυσικά εφαρμόστηκε η κόλλα και στις δυο επιφάνειες όπου έπρεπε να κολληθούν.

Αφέθηκε να στεγνώσει ελαφρά η κόλλα (δεν πρέπει να κολλάει στο χέρι όταν την ακουμπάμε), εφαρμόστηκε το αφρολέξ και ξανά μπήκε μικρή ποσότητα κόλλας στην επάνω επιφάνεια.

Σε επίπεδο πάγκο απλώθηκε τεντωμένη η δερματίνη.  Αρχίζοντας από τις γωνιές και συνεχίζοντας στις απέναντι πλευρές τεντώθηκε καλά και μπήκαν στις άκρες ψιλά καρφάκια.

Αργότερα όταν τοποθετήθηκε στο αυτοκίνητο ανοίχτηκαν οι τρύπες για τα χερούλια των τζαμιών, ηχείων, και της πόρτας.  Το τελικό αποτέλεσμα είναι αυτό.

Η κονσόλα

Από καιρό με έτρωγε η ιδέα να ντύσω και την κεντρική κονσόλα.  Κόψε - ράψε λοιπόν φτάσαμε εδώ:

Κάτω από την κονσόλα τοποθετήθηκε μια βάση με τέσσερις διακόπτες προβολέων καθώς και ένα αναλογικό ρολόι.  Μπήκε δοκιμαστικά και το νέο CD MP3 player.  Ετοιμο πλέον περιμένει την καλωδίωση για να τοποθετηθεί.

 

 

 

 

 

 

 

Εσωτερική επένδυση

Κατόπιν ασχολήθηκα με την κοπή και την εφαρμογή της μοκέτας.  Μετρήθηκε σημαδεύτηκε και ξαναβγήκε για να κοπεί συμμετρικά με κάθε λεπτομέρεια.  Τέλος στάλθηκε στον ταπετσιέρη για να μπει περιμετρικά ρέλι.

Αντικαταστάθηκαν τα σωληνάκια των αναθυμιάσεων από το ρεζερβουάρ με καινούρια που είναι πιο μαλακά.  Τα παλιά είχαν ξεραθεί και είχαν τσακίσει.

Οργανα ταμπλώ

Κάποια στιγμή ασχολήθηκα με την τοποθέτηση των νέων οργάνων στον πίνακα του ταμπλώ.  Αφού πλύθηκε και έγινε έλεγχος για ραγίσματα κι άλλες φθορές ετοιμάστηκε κι αυτός.

Οταν όμως στέγνωσε εμφανίστηκαν λευκοί λεκέδες που μάλλον είναι αποτέλεσμα της έκθεσης στον ήλιο.  Αυτό απαιτούσε την αντικατάσταση ή το φρεσκάρισμά του.  Προτιμήθηκε το δεύτερο και βγήκαν τα σπρέι για τα πλαστικά.  Τρίφτηκε ελαφριά και περάστηκε δυο λεπτά χέρια.

Μετά το στέγνωμα τοποθετήθηκαν τα νέα όργανα στην θέση τους όπως φαίνεται παρακάτω.

 

 

 

 

Φαναρτζοδουλειές

Ακολούθησε η φαναρτζοδουλειά.  Μετά από παραχώρηση φίλου και υπόδειξη του πως δουλεύει, μιας ηλεκτροκόλλησης "αργκόν", κλείστηκαν οι 47 (!) τρύπες που είχαν ανοιχτεί για να στερεωθούν τα πλαστικά διακοσμητικά που αφαιρέθηκαν στην αρχή.

Ο κίνδυνος να πετσικάρει η λαμαρίνα ήταν μεγάλος, ο Ρώσος όμως δεν χαμπάριασε.  Με σεβαστό πάχος η λαμαρίνα ούτε που κατάλαβε τίποτα.  Παρόλα αυτά, προληπτικά με ένα σφουγγάρι φρόντιζα να την ψύχω αμέσως.

Συνέχεια με τρόχισμα των κολλήσεων για να ακολουθήσει το στοκάρισμα.  Ευκαιρία να κοπούν και τα εμπρός φτεράκια.

Στοκαρίστηκαν τα κολλήματα και τρίφτηκαν με τριβείο.

Ακολούθησε καθαρισμός της σκόνης και του στόκου με άφθονο νερό, έγινε μασκάρισμα χαμηλά και τέλος ψεκάστηκε η πλαστικοποίηση, με πιστόλι αναρρόφησης σε δυο χέρια.

Λίγο πριν στεγνώσει αφαιρέθηκε η ταινία για όμορφο τελείωμα.

 


Το βάψιμο

Αγοράστηκε χρώμα με κωδικό 02a Nissan terrano green της Sikkens.  Αρχικά έπεσε το «βασικό» (5-1 λέγεται) και είναι βάση στόκου με αστάρι κι αμέσως μετά μπήκε στον φούρνο.

 

 

Έτσι λοιπόν άρχισε το τρίψιμο και η αντίστροφη μέτρηση.  (επιθεώρηση της δουλειάς από τον άνθρωπο που τρέχει για όλα και όλους: γειά σου Φώτη! )

Το χρώμα στο πιστόλι και τα κομπρεσέρ άρχισαν να στενάζουν.  Δεν υπήρχε επιστροφή πια !

Ακολούθησε ψήσιμο στον φούρνο για 30 λεπτά.  Την επόμενη μέρα έγινε ο τελικός έλεγχος πριν ξεκινήσει το μοντάρισμα.

Το μοντάρισμα

Αρχισε το μοντάρισμα με τη μόνωση της οροφής.

Η ταπετσαρία του ουρανού τεντώθηκε και μπήκε στον φούρνο για το τελικό τέντωμα.

Τζάμια κλειδαριές και γρύλοι όλα στην θέση τους.  Τα τζάμια έγιναν πράσινα φιμέ με μεμβράνες της Lumar.  Το παρμπρίζ αντικαταστάθηκε με άλλο που έχει φιμέ φάσα στο επάνω μέρος.

 

 

 

 

 

 

 

Στην συνέχεια έγινε η τοποθέτηση της πρόσθετης καλωδίωσης στο εσωτερικό και της μόνωσης.  Περάστηκαν καινούριες γραμμές για πλαφονιέρες στο πορτμπαγκάζ και στις πόρτες.  Γραμμές για τα ηχεία, για το cb, για το cd, για τα πρόσθετα όργανα, για τους εμπρός και επάνω προβολείς, για φώτα ομίχλης πίσω και νέα γραμμή για τον πίσω υαλοκαθαριστήρα και το πιτσιλιστήρι, που είχαν χαλάσει εδώ και χρόνια.  Περάστηκαν όλα τα καλώδια μέσα σε θερμοσυστελόμενη σωλήνα και δέθηκαν σταθερά στο αμάξωμα.

Μετά ήρθε η σειρά της μόνωσης.  Ξεκίνησα από τα δύσκολα σημεία και ντύθηκε με υπομονή και μεθοδικότητα όλο το εσωτερικό του Νίβα.

Οταν ντύθηκε όλος ο χώρος τότε ασφαλίστηκαν με ισχυρή ταινία τα σημεία που δεν έστρωνε καλά η μόνωση.  Κατόπιν ακολούθησε η τοποθέτηση της μοκέτας και των πίσω πάνελ.

Μετά έγινε η τοποθέτηση των καθισμάτων.  Αρχικά μπήκε το πίσω ώστε να υπάρχει χώρος να ασχοληθώ με την επιπλέον μόνωση του τούνελ.

 

 

 

 

 

 

 

 

Δόθηκε ιδιαίτερη προσοχή στην λεπτομέρεια μόνωσης του τούνελ, γιατί είναι η κύρια πηγή θορύβων στο Νίβα.  Μπήκαν κομμάτια μονωτικού ακόμα και στα πλαστικά καπάκια των λεβιέδων.

Ακολούθησαν τα εμπρός καθίσματα.

Μετά έγινε η, άχαρη για μένα, δουλειά της καλωδίωσης.

Υστερα ήρθε η ώρα της τοποθέτησης του ταμπλώ με τα καινούρια όργανα.

Συνέχεια με πέρασμα κεριών στις κοιλότητες από τις πόρτες.  Να σημειωθεί ότι λεπτό σφουγγαράκι και δυο κομμάτια σαμπρέλα ποδηλάτου κάνουν την διαφορά!  Μπαίνουν στην ντίζα της μπετούγιας εξαφανίζονται πολλοί θόρυβοι.

Ακολούθησε μια στρώση νάϋλον για να μην βρέχεται η ταπετσαρία από την εσωτερική μεριά κι ... έτοιμες οι πόρτες με τις θήκες τους και τα ηχεία επάνω.

Με την μόνωση μέσα στις πόρτες άλλαξε και ο ήχος στο κλείσιμο της: τώρα έχει πιο μπάσο χτύπημα!  Τοποθετήθηκε η μεσαία κονσόλα με το CD και τους διακόπτες.  Μπήκε στην θέση του το CB, τα σκιάδια, τα πλαϊνά στις κολώνες, κ.α.

 


Πιτσιλιστήρια

Μετά ασχολήθηκα με μια μετατροπή που ήθελα να φτιάξω εδώ και καιρό: να μεταφέρω τα πιτσιλιστήρια επάνω στα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων.  Κατασκευάστηκε ένα λαμάκι που κρατά τον εύκαμπτο σωλήνα.  Πάνω στο μάκτρο δέθηκε ένα σκληρό κομμάτι 15 εκατοστών (με πέντε τρύπες στην μια πλευρά του) και εφαρμόστηκε με σφικτήρα επάνω στο σώμα του υαλοκαθαριστήρα.  Κατόπιν μπήκε στην θέση των παλιών πιτσιλιστιριών ένα λαστιχάκι που συγκρατεί τον σωλήνα.

Ετοιμο πλέον με άφθονη παροχή νερού στο σημείο που χρειάζεται.

Τοποθέτηση των προφυλακτήρων

Εκτός από μικρολεπτομέρειες που δεν είναι άξιες παρουσίασης (τοποθέτηση σκιαδίων, καθρεπτών, κεραιών κ.α.) ενδιαφέρουσα εργασία ήταν η τοποθέτηση των νέων προφυλακτήρων.  Έτσι λοιπόν κόπηκαν οι υποδοχές για τον εργάτη και την γλίστρα του.  Στην συνέχεια αποφασίστηκε να τοποθετηθούν ενσωματωμένοι προβολείς ομίχλης εμπρός και πίσω.  Ετσι αγοράστηκε από τα μεταχειρισμένα ένα σετ από κοινό σεντάν και με τις κατάλληλες τροποποιήσεις προσαρμόστηκαν οι προβολείς στους νέους προφυλακτήρες.

Σε δεύτερο πλάνο οι προφυλακτήρες περάστηκαν με πλαστικοποίηση μέσα έξω αφού πρώτα είχαν ασταρωθεί με βάση.  Αυτό έγινε για επιπλέον προστασία από τις κακουχίες στην εκτός δρόμου κίνηση.  Τέλος βάφτηκαν στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα για να χαθεί ο όγκος τους και ιδού το αποτέλεσμα:

Αργότερα τοποθετηθήκαν τα ελαστικά ΜΤ με τις βαμμένες μαύρες ζάντες.

Ο εργάτης

Η επόμενη προσθήκη επάνω στο Νίβα ήταν ένας εργάτης!  Επιλέχθηκε ο Mile Marker PE8000 με ικανότητα έλξης 2.000 κιλά.

Είναι διακριτικός στα βλέμματα και δεν κόβει αέρα από το σύστημα ψύξης του κινητήρα.  Φτιάχτηκε μια πατέντα με την πινακίδα έτσι ώστε να κρύβεται η γλίστρα.  Με δυο λαμάκια σχήματος Π η πινακίδα συρταρώνει μέσα τους.

Το ψήλωμα

Μετά από μερικές ημέρες συγκέντρωθηκαν τα απαραίτητα για να γίνει ψήλωμα του αμαξώματος: αμορτισέρ, προσθήκες εμπρός - πίσω (3cm και 6cm αντίστοιχα) και στα επάνω μπαλάκια στο ψαλίδι 3cm, μεγαλύτερη ντίζα για τον κατανεμητή πίσω, καινούριες βίδες κ.λπ.

Προτιμήθηκαν για αμορτισέρ τα Monroe Adventure.   Οι προσθήκες φτιάχθηκαν στον τόρνο από ερταλόν.  Η προσθήκη για το επάνω μπαλάκι είναι από αλουμίνιο αεροπορικού τύπου.

Η πίσω μπάρα έγινε ρυθμιζόμενη για να μπορέσει να έρθει ο άξονας στην προηγουμένη ευθυγράμμιση του.  Επίσης τροποποιήθηκαν και οι υπόλοιπες κόντρα μπάρες.

Κάτω φαίνεται έτοιμο (Αριστερά ΠΡΙΝ, δεξιά ΜΕΤΑ το σήκωμα).

Στο δρόμο έγινε πιο σφιχτό, δεν κοπανάει και στέκεται επάνω στο δρόμο καλύτερα.

Σχάρα οροφής

Εφτασε η ώρα να μπεί και η σχάρα οροφής.  Αφετηρία με τα δυο πλαϊνά κομμάτια από την κλασική εργοστασιακή σχάρα κι αμέσως άρχισαν οι τροποποιήσεις.  Αρχικά αλλάχτηκαν τα πόδια στήριξης.

Κατόπιν προστέθηκε στο εμπρός μέρος και πάνω από το παρμπρίζ μια καμπύλη σωλήνα ίδιας διαμέτρου με την υπόλοιπη, για να δεχτεί τους προβολείς και μετά κατασκευάστηκαν δέστρες για τα φτυάρια.  Οι διαστάσεις της επιφάνειας φόρτωσης είναι 1,45 m επί 1,22 m (μήκος - πλάτος).

Μηχανική βελτίωση

Μετά από λίγο καιρό έφτασε η στιγμή να αναβαθμιστούν τα μηχανικά μέρη του «Φοίνικα».  Ξεκίνησα με την αναβάθμιση του κινητήρα: ανάφλεξη και τροφοδοσία.  Αγοράστηκε ένα σετ ηλεκτρονικής ανάφλεξης (πλακέτα ηλεκτρονικής, πολλαπλασιαστής, διανομέας και η αντίστοιχη καλωδίωση).  Παράλληλα αγοράστηκε καινούριο καρμπυρατέρ.  Προτιμήθηκε αυτό με τον χειροκίνητο αέρα (τσοκ) λόγω εξασφαλισμένης απλότητας και αξιοπιστίας.

Αλλάχτηκε η αντλία βενζίνης με την κλασσική ρώσσικη (με το χειροκίνητο λεβιεδάκι).

Ακολούθησε η αντικατάσταση των σινεμπλόκ (silent block) με άλλα πολυουρεθάνης.  Το υλικό αυτό είναι της καταπληκτικό, έχει την κατάλληλη ελαστικότητα και παράλληλα όση σκληρότητα πρέπει.  Αφού λύθηκαν τα πάντα στο εμπρός μέρος της ανάρτησης, καθαρίστηκαν και βάφτηκαν επιμελώς.

Όλα στην θέση τους και η αίσθηση στην δοκιμή ήταν απλά τέλεια.  Η έκφραση «άλλο αυτοκίνητο» ταιριάζει γάντι.  Πιο σφιχτό, χωρίς τζόγους και κενά σε πατήματα - αφήματα του γκαζιού, και γενική αίσθηση ενός συμπαγούς αυτοκινήτου.  Σαφής και η πληροφόρηση του που πατά το σύνολο της ανάρτησης.  Πιστεύω πως είναι μια από τις πιο σωστές επιλογές στο θέμα ανάρτηση κι αξίζει κάθε δεκάρα από τα χρήματα της.

Στη συνέχεια μπήκε καινούργια μόνωση - επένδυση στο εσωτερικό του καπώ με την οποία βελτιώθηκε ελαφρώς ο θόρυβος του κινητήρα.

Προβολείς

Εγινε αγορά νέων προβολέων με στεγανούς τύπου sealed beam της Toshibaισχύος 40W (60€ το ζευγάρι).   Είναι μικρότερης ισχύος σε σχέση με τις 120W λάμπες που είχε πριν, αλλά αργότερα βελτιώθηκαν με ενισχυτή φώτων.

 

 

 

 

 

 

 

Κατόπιν φορέθηκε μια επένδυση (αυτήν την φορά εξωτερική) για το καπώ.  Είναι κατασκευασμένη από βινύλιο και προστατεύει από τα πετραδάκια που πετούν τα προπορευόμενα αυτοκίνητα.

Κουρτίνες για νερά & λάσπες

Επόμενη βελτίωση ήταν η προσθήκη προστατευτικών «κουρτινών» στις τρύπες που έχει το επάνω ψαλίδι.  Αφορμή αυτού, ήταν τα νερά που πετά ο τροχός ειδικά από την δεξιά μεριά.  Ετσι λοιπόν βρέθηκε κομμάτι ελαστικού πάχους 4 χιλ. ενισχυμένο με λινά κι αφού μετρήθηκε, κόπηκε και ανοίχτηκαν οι τρύπες για το ψαλίδι.   Με δυο αυτοδιάτρητες λαμαρινόβιδες στερεώθηκαν τα ελαστικά στις θέσεις τους.  Στην δεξιά μεριά το τρύπημα έγινε πολύ προσεκτικά γιατί πίσω από την λαμαρίνα υπάρχει πλεξούδα με καλώδια και το κάτω κολάρο του ψυγείου.

Δυναμό

Το δυναμό των 65 Α είχε αρχίσει να δείχνει την ηλικία του.  Γι' αυτό λύθηκε, δόθηκε για ανακατασκευή και ενίσχυσή του στα 80 Α, με κόστος 55€.  Στον έλεγχο με τον κινητήρα να δουλεύει στο ρελαντί μετρήθηκαν 14 V και κρατάει τα 13.5 V με συνδεμένο όλο το ηλεκτρικό φορτίο (προβολείς, ραδιόφωνο, καλοριφέρ και ότι έχει σχέση με ηλεκτρική κατανάλωση εκτός του ηλεκτρικού εργάτη).

Εξάτμιση

Τέλος ήρθε και η σειρά της εργοστασιακής εξάτμισης που είχε τρυπήσει.  Το πλάνο ήταν το εξής: αφαίρεση του μεσαίου καζανιού και αντικατάστασή του με απλό σωλήνα.  Αντικατάσταση του τελικού με ανοξείδωτο με διαφράγματα για να μην παράγεται υπερβολικός θόρυβος.  Το τελικό κόστος μαζί με τις επιπλέον μετατροπές έφτασε τα 80€.

Αντί επιλόγου

Η βελτίωση του «Φοίνικα» βέβαια δεν σταματάει εδώ.  Οπως όλοι γνωρίζουμε, πάντα κάτι καλύτερο σκεφτόμαστε και μας μπαίνει το σαράκι να το εφαρμόσουμε.  Ετσι κι εδώ.  Ομως για να γίνει η παρουσίαση κάπου έπρεπε να μπεί ένα στοπ.  Ελπίζουμε να χαρήκατε κι εσείς, όσο εμείς, την διαδιακσία της αναγέννησης.

Χρήστος Τσιμπούκης

 

Προβληματισμοί ...

Ακόμα και µία κοινωνία ηλιθίων είναι ταξική. Έτσι ένας ηλίθιος πλούσιος είναι απλά πλούσιος, ενώ ένας ηλίθιος φτωχός είναι απλά ηλίθιος.

κάποιος είπε
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account