Σύνδεση

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me
offroader

Η αναγέννηση του «Φοίνικα» - 5ο μέρος

Ευρετήριο Άρθρου

Πιτσιλιστήρια

Μετά ασχολήθηκα με μια μετατροπή που ήθελα να φτιάξω εδώ και καιρό: να μεταφέρω τα πιτσιλιστήρια επάνω στα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων.  Κατασκευάστηκε ένα λαμάκι που κρατά τον εύκαμπτο σωλήνα.  Πάνω στο μάκτρο δέθηκε ένα σκληρό κομμάτι 15 εκατοστών (με πέντε τρύπες στην μια πλευρά του) και εφαρμόστηκε με σφικτήρα επάνω στο σώμα του υαλοκαθαριστήρα.  Κατόπιν μπήκε στην θέση των παλιών πιτσιλιστιριών ένα λαστιχάκι που συγκρατεί τον σωλήνα.

Ετοιμο πλέον με άφθονη παροχή νερού στο σημείο που χρειάζεται.

Τοποθέτηση των προφυλακτήρων

Εκτός από μικρολεπτομέρειες που δεν είναι άξιες παρουσίασης (τοποθέτηση σκιαδίων, καθρεπτών, κεραιών κ.α.) ενδιαφέρουσα εργασία ήταν η τοποθέτηση των νέων προφυλακτήρων.  Έτσι λοιπόν κόπηκαν οι υποδοχές για τον εργάτη και την γλίστρα του.  Στην συνέχεια αποφασίστηκε να τοποθετηθούν ενσωματωμένοι προβολείς ομίχλης εμπρός και πίσω.  Ετσι αγοράστηκε από τα μεταχειρισμένα ένα σετ από κοινό σεντάν και με τις κατάλληλες τροποποιήσεις προσαρμόστηκαν οι προβολείς στους νέους προφυλακτήρες.

Σε δεύτερο πλάνο οι προφυλακτήρες περάστηκαν με πλαστικοποίηση μέσα έξω αφού πρώτα είχαν ασταρωθεί με βάση.  Αυτό έγινε για επιπλέον προστασία από τις κακουχίες στην εκτός δρόμου κίνηση.  Τέλος βάφτηκαν στο ίδιο χρώμα με το αμάξωμα για να χαθεί ο όγκος τους και ιδού το αποτέλεσμα:

Αργότερα τοποθετηθήκαν τα ελαστικά ΜΤ με τις βαμμένες μαύρες ζάντες.

Ο εργάτης

Η επόμενη προσθήκη επάνω στο Νίβα ήταν ένας εργάτης!  Επιλέχθηκε ο Mile Marker PE8000 με ικανότητα έλξης 2.000 κιλά.

Είναι διακριτικός στα βλέμματα και δεν κόβει αέρα από το σύστημα ψύξης του κινητήρα.  Φτιάχτηκε μια πατέντα με την πινακίδα έτσι ώστε να κρύβεται η γλίστρα.  Με δυο λαμάκια σχήματος Π η πινακίδα συρταρώνει μέσα τους.

Το ψήλωμα

Μετά από μερικές ημέρες συγκέντρωθηκαν τα απαραίτητα για να γίνει ψήλωμα του αμαξώματος: αμορτισέρ, προσθήκες εμπρός - πίσω (3cm και 6cm αντίστοιχα) και στα επάνω μπαλάκια στο ψαλίδι 3cm, μεγαλύτερη ντίζα για τον κατανεμητή πίσω, καινούριες βίδες κ.λπ.

Προτιμήθηκαν για αμορτισέρ τα Monroe Adventure.   Οι προσθήκες φτιάχθηκαν στον τόρνο από ερταλόν.  Η προσθήκη για το επάνω μπαλάκι είναι από αλουμίνιο αεροπορικού τύπου.

Η πίσω μπάρα έγινε ρυθμιζόμενη για να μπορέσει να έρθει ο άξονας στην προηγουμένη ευθυγράμμιση του.  Επίσης τροποποιήθηκαν και οι υπόλοιπες κόντρα μπάρες.

Κάτω φαίνεται έτοιμο (Αριστερά ΠΡΙΝ, δεξιά ΜΕΤΑ το σήκωμα).

Στο δρόμο έγινε πιο σφιχτό, δεν κοπανάει και στέκεται επάνω στο δρόμο καλύτερα.

Σχάρα οροφής

Εφτασε η ώρα να μπεί και η σχάρα οροφής.  Αφετηρία με τα δυο πλαϊνά κομμάτια από την κλασική εργοστασιακή σχάρα κι αμέσως άρχισαν οι τροποποιήσεις.  Αρχικά αλλάχτηκαν τα πόδια στήριξης.

Κατόπιν προστέθηκε στο εμπρός μέρος και πάνω από το παρμπρίζ μια καμπύλη σωλήνα ίδιας διαμέτρου με την υπόλοιπη, για να δεχτεί τους προβολείς και μετά κατασκευάστηκαν δέστρες για τα φτυάρια.  Οι διαστάσεις της επιφάνειας φόρτωσης είναι 1,45 m επί 1,22 m (μήκος - πλάτος).

Μηχανική βελτίωση

Μετά από λίγο καιρό έφτασε η στιγμή να αναβαθμιστούν τα μηχανικά μέρη του «Φοίνικα».  Ξεκίνησα με την αναβάθμιση του κινητήρα: ανάφλεξη και τροφοδοσία.  Αγοράστηκε ένα σετ ηλεκτρονικής ανάφλεξης (πλακέτα ηλεκτρονικής, πολλαπλασιαστής, διανομέας και η αντίστοιχη καλωδίωση).  Παράλληλα αγοράστηκε καινούριο καρμπυρατέρ.  Προτιμήθηκε αυτό με τον χειροκίνητο αέρα (τσοκ) λόγω εξασφαλισμένης απλότητας και αξιοπιστίας.

Αλλάχτηκε η αντλία βενζίνης με την κλασσική ρώσσικη (με το χειροκίνητο λεβιεδάκι).

Ακολούθησε η αντικατάσταση των σινεμπλόκ (silent block) με άλλα πολυουρεθάνης.  Το υλικό αυτό είναι της καταπληκτικό, έχει την κατάλληλη ελαστικότητα και παράλληλα όση σκληρότητα πρέπει.  Αφού λύθηκαν τα πάντα στο εμπρός μέρος της ανάρτησης, καθαρίστηκαν και βάφτηκαν επιμελώς.

Όλα στην θέση τους και η αίσθηση στην δοκιμή ήταν απλά τέλεια.  Η έκφραση «άλλο αυτοκίνητο» ταιριάζει γάντι.  Πιο σφιχτό, χωρίς τζόγους και κενά σε πατήματα - αφήματα του γκαζιού, και γενική αίσθηση ενός συμπαγούς αυτοκινήτου.  Σαφής και η πληροφόρηση του που πατά το σύνολο της ανάρτησης.  Πιστεύω πως είναι μια από τις πιο σωστές επιλογές στο θέμα ανάρτηση κι αξίζει κάθε δεκάρα από τα χρήματα της.

Στη συνέχεια μπήκε καινούργια μόνωση - επένδυση στο εσωτερικό του καπώ με την οποία βελτιώθηκε ελαφρώς ο θόρυβος του κινητήρα.

Προβολείς

Εγινε αγορά νέων προβολέων με στεγανούς τύπου sealed beam της Toshibaισχύος 40W (60€ το ζευγάρι).   Είναι μικρότερης ισχύος σε σχέση με τις 120W λάμπες που είχε πριν, αλλά αργότερα βελτιώθηκαν με ενισχυτή φώτων.

 

 

 

 

 

 

 

Κατόπιν φορέθηκε μια επένδυση (αυτήν την φορά εξωτερική) για το καπώ.  Είναι κατασκευασμένη από βινύλιο και προστατεύει από τα πετραδάκια που πετούν τα προπορευόμενα αυτοκίνητα.

Κουρτίνες για νερά & λάσπες

Επόμενη βελτίωση ήταν η προσθήκη προστατευτικών «κουρτινών» στις τρύπες που έχει το επάνω ψαλίδι.  Αφορμή αυτού, ήταν τα νερά που πετά ο τροχός ειδικά από την δεξιά μεριά.  Ετσι λοιπόν βρέθηκε κομμάτι ελαστικού πάχους 4 χιλ. ενισχυμένο με λινά κι αφού μετρήθηκε, κόπηκε και ανοίχτηκαν οι τρύπες για το ψαλίδι.   Με δυο αυτοδιάτρητες λαμαρινόβιδες στερεώθηκαν τα ελαστικά στις θέσεις τους.  Στην δεξιά μεριά το τρύπημα έγινε πολύ προσεκτικά γιατί πίσω από την λαμαρίνα υπάρχει πλεξούδα με καλώδια και το κάτω κολάρο του ψυγείου.

Δυναμό

Το δυναμό των 65 Α είχε αρχίσει να δείχνει την ηλικία του.  Γι' αυτό λύθηκε, δόθηκε για ανακατασκευή και ενίσχυσή του στα 80 Α, με κόστος 55€.  Στον έλεγχο με τον κινητήρα να δουλεύει στο ρελαντί μετρήθηκαν 14 V και κρατάει τα 13.5 V με συνδεμένο όλο το ηλεκτρικό φορτίο (προβολείς, ραδιόφωνο, καλοριφέρ και ότι έχει σχέση με ηλεκτρική κατανάλωση εκτός του ηλεκτρικού εργάτη).

Εξάτμιση

Τέλος ήρθε και η σειρά της εργοστασιακής εξάτμισης που είχε τρυπήσει.  Το πλάνο ήταν το εξής: αφαίρεση του μεσαίου καζανιού και αντικατάστασή του με απλό σωλήνα.  Αντικατάσταση του τελικού με ανοξείδωτο με διαφράγματα για να μην παράγεται υπερβολικός θόρυβος.  Το τελικό κόστος μαζί με τις επιπλέον μετατροπές έφτασε τα 80€.

Αντί επιλόγου

Η βελτίωση του «Φοίνικα» βέβαια δεν σταματάει εδώ.  Οπως όλοι γνωρίζουμε, πάντα κάτι καλύτερο σκεφτόμαστε και μας μπαίνει το σαράκι να το εφαρμόσουμε.  Ετσι κι εδώ.  Ομως για να γίνει η παρουσίαση κάπου έπρεπε να μπεί ένα στοπ.  Ελπίζουμε να χαρήκατε κι εσείς, όσο εμείς, την διαδιακσία της αναγέννησης.

Χρήστος Τσιμπούκης

 

Προβληματισμοί ...

Γιατί λέγονται πολύ-θρόνες αφού κάθεται μόνο ένας;

κάποιος είπε
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account