Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/customer/www/offroader.gr/public_html/x/libraries/rokcommon/RokCommon/Service/ContainerImpl.php on line 460

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/customer/www/offroader.gr/public_html/x/media/widgetkit/widgets/lightbox/lightbox.php on line 49
www.offroader.gr - Αφιέρωμα σ' εσάς λατρεμένα μας γουρούνια!
Σύνδεση

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me
offroader

Deprecated: implode(): Passing glue string after array is deprecated. Swap the parameters in /home/customer/www/offroader.gr/public_html/x/plugins/content/jw_allvideos/jw_allvideos.php on line 73

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/customer/www/offroader.gr/public_html/x/libraries/f0f/input/input.php on line 102

Αφιέρωμα σ' εσάς λατρεμένα μας γουρούνια!

altΆλλα τα λένε ΑTV άλλα QUAD κι άλλα UTV; Γιατί οι φίλοι τους τα λένε ?γουρούνια; Ποιά είναι αυτά τα οχήματα, τα τόσο περίεργα, με τις απεριόριστες δυνατότητες πρόσβασης σχεδόν σε όλα τα εδάφη, τις απεριόριστες χρήσεις και τις τόσες παραλλαγές τους, που έχουν κερδίσει τόσο κόσμο, προσφέροντας παιχνίδι  και έντονες συγκινήσεις κάνοντας τούς αναβάτες τους υπερήφανους; Αλλά, ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.........

1960.
ATC (All Terrain Cycles), OHV (Off Highway Vehicles) και ORV (Off road Vehicles), είναι οι πρώτες ονομασίες ενός εξωπραγματικού για την εποχή εκείνη τρίκυκλου  οχήματος που εμφανίζεται πού αλλού; Στην Ιαπωνία, γέννημα μιας ανάγκης των ανθρώπων της υπαίθρου, ώστε να έχουν πρόσβαση στους ορυζώνες μέσα από στενά, δύσβατα περάσματα και λασπώδη εδάφη, όπου κανένα άλλο συμβατικό ή γεωργικό όχημα δεν μπορεί να περάσει, ιδιαίτερα μάλιστα τις εποχές που λιώνουν τα χιόνια και οι δρόμοι γίνονται απροσπέλαστοι. Έτσι γεννιέται το πρώτο τρίκυκλο ? Γουρούνα, πρόγονος όλων των μεταγενέστερων μοντέλων, με μητέρα ποιαν άλλη την Honda και πατέρα τον Osamu Takeusi

alt1970.alt
Ο Taceusi μετά από πολλές δοκιμές, με 3, 4, 5 και 6  τροχούς καταλήγει σε τρίτροχα οχήματα, με ελαστικά σαν μπαλόνια, λινά για αυξημένη προστασία από τρυπήματα και λιγοστή πίεση (3-5 psi) για να λειτουργούν σαν αναπόσπαστο κομμάτι της ανάρτησης και να έχουν μεγαλύτερη επιφάνεια επαφής με το έδαφος. Έτσι το νέο ATC όχημα, αποκτά μεγαλύτερες δυνατότητες ομοιόμορφης κατανομής τού βάρους τους σε απαιτητικά εδάφη όπου σε συνδυασμό με την ροπή του κινητήρα και το μικρό βάρος να αντεπεξέρχεται σε κάθε εδάφους κι όλες τις καιρικές συνθήκες

Σε μια προσπάθεια να τονωθεί η αγορά των μοτοσυκλετών, τα πρώτα εμπορικά ATC, κάνουν την εμφάνισή τους στην Αμερική, και η Hοnda μπαίνει δυναμικά στο παιχνίδι με τρίκυκλα αναψυχής. Τα πράγματα όμως αλλάζουν γρήγορα όταν  οι Αμερικανοί ανακαλύπτουν ότι αυτά τα νέα οχήματα είναι η χρυσή λύση για κάθε είδους αγροτικές και κτηνοτροφικές δουλειές, δασοκομία, κυνήγι, ψάρεμα, ακόμα και για τα σώματα ασφαλείας αφού μπορούν και κινούνται  γρήγορα, εύκολα, και πάνω από όλα οικονομικότερα, ανεξάρτητα από το είδος του τερέν, (λάσπη, χιόνι, έρημο, βράχια, βάλτους, κλίση, στενά περάσματα κλπ)


alt1980alt
Οι πωλήσεις του νέου αυτού χρηστιικού αλλά και spor - παιχνιδιού στην Αμερική είναι μεγάλες, όμως δυστυχώς και τα ατυχήματα είναι πολλά κυρίως με τα τρίκυκλα. Έτσι η Επιτροπή Ασφάλειας Καταναλωτικών Προιόντων(CPSC) αναγκάζει την Honda να εκδώσει εγχειρίδια χρήσης, να τοποθετήσει προειδοποιητικές ετικέτες πάνω στα οχήματα και να παράσχει δωρεάν εκπαίδευση. Το 1988 σταματάει η παραγωγή των τρίκυκλων, ενώ ήδη την δεκαετία αυτή, έχουν αρχίσει σταδιακά να κάνουν την εμφάνισή τους τα  πρώτα ATV (Αll Τerrain Vehicle)  τα οποία είναι τετρακίνητα και διαθέτουν τέσσερεις τροχούς. Η  αγορά ανοίγει απότομα με την εμφάνιση του νέου μοντέλου της Hοnda: TRX 200.  Tα  ATV, με τις μεγάλες σχάρες εμπρός-πίσω, θεωρήθηκαν πιο ασφαλή και πιο χρηστικά για αγροτικές κυρίως χρήσεις. όπως είναι φυσικό, αρχίζει ένας άνευ προηγουμένου ανταγωνισμός μεταξύ των μεγάλων εταιρειών, κυρίως των Yamaha, Polaris, Can-am/Bombardier, Suzuki και Kawasaki,  που είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια τεράστια γκάμα οχημάτων για όλες τις χρήσεις και όλα τα πορτοφόλια. Πλέον ο υποψήφιος αγοραστής πραγματικά δεν ξέρει τί να διαλέξει, αφού οι τιμές ξεκινούν από λίγες έως και αρκετές χιλιάδες Ευρώ.

altΣήμερα κυκλοφορούν επώνυμα ATV από 50-1000κ.εκ. αλλά και Κινέζικες ή Κορεάτικες αντιγραφές. Κι όπως είναι φυσικό, 40 περίπου χρόνια μετά τη γέννησή τους, διαφέρουν από μάρκα σε μάρκα κι από είδος σε είδος. Είτε μικρά για να χωράνε παντού, είτε μεγάλα και ψηλά σαν ένα μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητο παραμένουν εντυπωσιακά με την μοναδική τους εμφάνιση και τον ιδιαίτερο θόρυβο του μονοκύλινδρου (Yamaha-Suzuki)  ή δικύλινδρου (Polariς, Bobardier/Can-am, Kawasaki) κινητήρα τους αλλά και του αυτόματου kιβωτίου ταχυτήτων (CVT- Συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης).

Ας ρίξουμε τώρα μια ματιά στα βασικά τους χαρακτηριστικά.alt
Για γκαζιέρα έχουν σκανδάλη. Εξακολουθούν να έχουν ελάχιστη πίεση στα ελαστικά, με τον κάθε κατασκευαστή  να θέτει τα δικά του όρια με αντίστοιχες ταμπέλες πάνω στα οχήματα.  Έχουν αργά (Low ?Hight), όπισθεν alt(Reverse) κίνηση και στους τέσσερεις τροχούς, αυτόματο ή χειροκίνητο μπλοκάρισμα του εμπρός διαφορικού, ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός και πίσω, εγκέφαλο αυτοδιάγνωσης (Yamaha Grizzly 700 ), ηλεκτρικό τιμόνι που συνεργάζεται με τον αντίστοιχο εγκέφαλο ?  (E.P.S.-Electric-Power-Steering) προστατευτικές ποδιές από κάτω και στα ψαλίδια, φλάς, μπαγκαζιέρες και πινακίδες, εμπρός και πίσω εργάτες ακόμα κι ερπύστριες!  Είναι ένα εξελιγμένο τετρακίνητο όχημα σε μικρότερη κλίμακα (από τα αυτοκίνητα)που όχι μόνον δεν έχει να ζηλέψει τίποτα μα τίποτα ,αλλά αντίθετα υπερτερεί στα δύσβατα κομμάτια των διαδρομών.

Τελικά τι είναι η γουρούνα;
Είναι ένα μηχάνημα που σου δίνει την εμπειρία της τετρακίνησης αλλά και την δυνατότητα πρόσβασης σε σημεία  που δεν μπορούν να προσεγγίσουν τα τετρακίνητα αυτοκίνητα ούτε στο όνειρό τους! Και στο φινάλε παραμένουν ''μηχανές". Δηλαδή είσαι ελεύθερος, ένα με την φύση, αισθάνεσαι, ακούς, μυρίζεις τον τόπο, αντιλαμβάνεσαι την κάθε κίνηση του πουλιού που πετάγεται μπροστά σου, το κάθε πάτημα του οχήματός σου και δεν είσαι αποκομμένος μέσα σε μια "κάψουλα'' μεταφοράς. και τέλος πάντων νιώθεις πιο ζωντανά αυτό που κάνεις, πάντα μέσα στην φύση... Όμως η ιστορία έχει και τα κακά της! Ξεκινάς με ένα μικρό γουρουνάκι και τελικά δεν σου φτάνει, θέλεις όλο και μεγαλύτερο, όλο και πιο παιχνιδιάρικο ,όλο και πιο δυνατό. Γιατί έτσι είναι ο άνθρωπος. Έχει την έμφυτη παρόρμηση να φτάσει πιο ψηλά, πιο μακριά και πιο βαθιά σε οποιαδήποτε γωνιά της φύσης, όσο δύσβατη και αν είναι  και να δεθεί όλο και πιο πολύ με την μοναδικότητα, τα σχήματα, τα χρώματα, τις μορφές, τους ήχους, και τα αρώματα της φύσης που μας χαρίζει η κάθε εποχή. Ένας φτασμένος ''γουρουνάς'' θέλει να τα έχει όλα!

altΚαι για αγώνες
Mοντέλα Quads - Racing
Κι επειδή όπως είπαμε ό άνθρωπος έτσι είναι.., του αρέσει όχι μόνο να παίζει αλλά και να αναμετράται με τους άλλους ανθρώπους! Στους αγώνες και τις αναμετρήσεις λοιπόν, παίζει ρόλο η ταχύτητα και οι επιδώσεις.  Οι απαιτήσεις λοιπόν είναι διαφορετικές. Τα αγωνιστικά γουρούνια έχουν κατά κανόνα μικρών διαστάσεων τροχούς,  χαμηλό κέντρο βάρους, άκαμπτο άξονα πίσω, μεταφορά κίνησης με καδένα,  συμπλέκτη με ποδομοχλό, πολλά γκάζια και δεν έχουν τετρακίνηση. Κι όπως είναι φυσικό, κάθε μεγάλη εταιρεία έχει και το δικό της "μωρο" να επιδείξει.

altΓια κάθε χρήση
Νομίζατε ότι τελειώσαμε; Όχι ακόμη!alt
Σε αντίθεση με τα ATV που είναι φτιαγμένα περισσότερο για αναψυχή, τα UTV (Utility Vehicle) είναι πιό χρηστικά, ειδικά φτιαγμένα για να βγάζουν το ψωμάκι τους δουλεύοντας! Διαθέτουν συνήθως κανονικά τιμόνια, δύο ή τέσσερα καθίσματα, είναι πιο κοντά στην φιλοσοφία του τετρακίνητου αυτοκινήτου(από άποψη κατασκευής-mini trucs)) και φυσικά έχουν την δική τους χάρη.

altMιικρά τερατάκια
Κλείνοντας, θα ήταν παράλειψη να μην αναφερθούμε και στα αμφίβια με altκίνηση σε 6 ή 8 τροχούς, τα οποία κινούνται μέσα στο νερό με altτην κίνηση των ελαστικών είτε με επιπρόσθετη εξωλέμβιο για μεγαλύτερη ταχύτητα (που πέρνουν και ερπύστριες γύρω από τα ελαστικά τους),αλλά και τα Quad-ski  ταχύτερα και ειδικά φτιαγμένα για εξορμήσεις- εξερευνήσεις σε λίμνες, ποτάμια και θαλάσσιες περιοχές. Πρόκειται για μια φανταστική επιλογή αφού παρέχουν  γρήγορη κι άμεση πρόσβαση σε σημεία που δεν μπορείς να προσεγγίσεις διαφορετικά. Η εναλλαγή μετάδοσης κίνησης από τούς τροχούς στην τουρμπίνα, γίνεται κατευθείαν με το πάτημα ενός κουμπιού κι εκεί πού έχεις μια γουρούνα  βρίσκεσαι ξαφνικά με ένα Jet-ski! Στη πράξη βέβαια τα πράγματα δεν είναι και τόσο απλά αφού το Quad-ski έχει καρίνα από κάτω, πράγμα που καθιστά απαγορευτικά αυτά που μπορεί να κάνει μια κανονική γουρούνα.  Αυτό σημαίνει ότι αν θέλετε να τσαλαβουτάτε στις λίμνες και τα ποτάμια θα πρέπει να ξεχάσετε το trial  στα βράχια. 
Άλλωστε στη ζωή αυτή δεν μπορεί να τα έχεις όλα! alt

 

 

Προβληματισμοί ...

Χρειάζεται πολύ ταλέντο για να μεγαλώσετε χωρίς να γίνετε ενήλικες.

Ζάκ Μπρέλ
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account