Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/customer/www/offroader.gr/public_html/x/libraries/rokcommon/RokCommon/Service/ContainerImpl.php on line 460

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/customer/www/offroader.gr/public_html/x/media/widgetkit/widgets/lightbox/lightbox.php on line 49
www.offroader.gr - Η ιστορία του Νίβα
Σύνδεση

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me
offroader

Deprecated: implode(): Passing glue string after array is deprecated. Swap the parameters in /home/customer/www/offroader.gr/public_html/x/plugins/content/jw_allvideos/jw_allvideos.php on line 73

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/customer/www/offroader.gr/public_html/x/libraries/f0f/input/input.php on line 102

Η ιστορία του Νίβα

Ευρετήριο Άρθρου

altΜε την άδεια του Χρήστου (xristost) Τσιμπούκη, ιδρυτικού μέλους και τωρινού προέδρου του Ελληνικού Niva Club, παραθέτουμε την Ιστορία του θρυλικού πλέον τετρακίνητου ΝΙΒΑ που αρχίζει το 1970, όπως την συγκέντρωσε και κατέγεραψε ο ίδιος.  Απολαύστε μια πλούσια φωτογραφική αναδρομή με εξαιρετικές πληροφορίες !

Ας πιάσουμε το κουβάρι από την αρχή... για να δούμε και να μάθουμε, πως έγινε η γέννηση του αγαπημένου μας ΝΙΒΑ.

Итак, рассказ о Ниве, ремарка.

altΗ ιδέα!  Ήταν κάπου στις αρχές του 1971 όταν ο τότε πρωθυπουργός της ΕΣΣΔ Алексею Николаевичу Косыгину, σαν επισκέπτης στο Togliatti, νέο τότε αλλά τώρα γίγαντα της Ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας, συμβουλεύει τους σχεδιαστές του εργοστασίου να αναπτύξουν οχήματα με κίνηση στους τέσσερις τροχούς.  Η χρήση των οποίων θα είναι χρήσιμη για στρατό, αλλά και για τους χωρικούς.  Αμέσως το έργο ξεκίνησε στο εργοστάσιο.  Τόσο το νέο, όσο και το εμπειρότερο προσωπικό, έσπευσαν να προσφέρουν τις ιδέες τους στους επικεφαλής της σχεδίασης.

Οι σχεδιαστές χωρίστηκαν σε ομάδες.  Η μια ομάδα θα αναλάμβανε το design.  Η άλλη θα σχεδίαζε το σύστημα μετάδοσης και οδήγησης.  Σύμφωνα με την αρχή αυτή, αναπτύχθηκε και το "Moskvich-410".

altΕπίσης αυτή η δεύτερη ομάδα θα προτείνει αργότερα την κατασκευή ενός πρωτοτύπου με ανοιχτό αμάξωμα και με ανοικτό κεντρικό διαφορικό και full 4wd.

Έπεσαν και άλλες προτάσεις..  στο σχεδιαστήριο, όπως.. εμπρός και πίσω ανεξάρτητη ανάρτηση, μόνιμη κίνηση και των τεσσάρων τροχών, κλειδωμένο κεντρικό διαφορικό κ.λπ.

 

 

alt

Ευτυχώς, αυτή η τελευταία έκδοση υποστηρίχτηκε και επικράτησε, από τον τότε επικεφαλή σχεδίασης του εργοστασίουVladimir Solovyov

 

Τα πρώτα δείγματα των αυτοκινήτων "E2121", κυκλοφόρησαν για δοκιμές το 1972.  Μάλιστα η αποκάλυψη από ένα εργαστήριο ήταν και η αιτία για την οποία το βάφτισαν με το μοχθηρό παρατσούκλι ... "κροκόδειλος".

 

alt

alt

VAZ-E2121, με το παρατσούκλι "Crocodile", 1972

Αλλά ο Vladimir επιβεβαίωσε την υπόσχεση, του προτεινόμενου σχεδιασμού.  Το αυτοκίνητο ήταν εκπληκτικό, και από τους δημιουργούς είχε γίνει εξαιρετική δουλειά για ένα όχημα cross-country!  Οι μηχανικοί εργάστηκαν για το "γέμισμα" και η υπόθεση προχώρησε σε άλλους σχεδιαστές, για το ενδεικτικό πρωτότυπο VAZ-2E που ήταν έτοιμο στις 11/1/1973.  Ο σχεδιασμός της μηχανής μπορεί σαφώς να δει στο μέλλον, για την εποχή του.  Το αμάξωμα του "Crocodile" χαρακτηριζόταν από ευθείες.  Η οροφή ήταν από μουσαμά και έπιανε όλο το αμάξωμα.

alt

altaltΤο σχέδιο περνά όμως σε άλλη φάση μετά το καλοκαίρι του `73.  Τίποτα δεν θυμίζει το αρχικό σχέδιο και το νέο μοιάζει με το γνωστό σε εμάς Nιβα.

Όλες οι εργασίες σχετικά με την καινοτομία, περιβάλλονται από καθεστώς μυστικότητας.

 

altaltaltΦήμες του λαού αποκλίνουν γύρο από το θέμα: Οι διαδόσεις ήταν ιδιαίτερα περίεργες, και η σύγχυση για τα πρωτότυπα στο κοινό διαρρέει με το όνομα ..Formika (στα λατινικά, - μυρμήγκι).  Κατά τις δοκιμές όλο το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε ως μια νέα ... Ρουμανική έκδοση της FIAT.  Ακόμα και η μάσκα έχει επάνω της το λογότυπο «F».


altaltΈνα από τα πρότυπα δοκιμάζεται στην κεντρική Ασία.  Ακόμα και ο επικεφαλής σχεδιαστής του έργου Piotr Prus, ο οποίος έφτασε εκεί με το αεροπλάνο, στο αεροδρόμιο της Τασκένδης "έμαθε" ότι σε αυτά τα μέρη Ρουμάνοι δοκιμάζουν μια νέα έκδοση της Fiat!

Φυσικά κι ο ίδιος θα εργαστεί για την συγκάλυψη του έργου, για την ανάπτυξη του "Niva" στον επιθυμητό χρόνο και έτσι παρέμεινε ένα καλά φυλαγμένο μυστικό της Σοβιετικής Ένωσης.

 

altΤαυτόχρονα υπήρχαν διάφορες εκδόσεις του αμαξώματος, εσωτερικά και εξωτερικά.  Στην τελευταία έκδοση συμμετείχε ο Valery Semushkina, ο οποίος προσφέρθηκε να βρει για το μελλοντικό αυτοκίνητο, το όνομα.  Το όνομα που πρότεινε ο σχεδιαστής θα γίνει γνωστό και θα προσφέρει στον νεαρό σχεδιαστή, όπως και στην εταιρεία διαχείρισης μεγάλη φήμη.

VAZ-2E2121, 1973

Η μόνιμη τετρακίνητη και στους τέσσερις τροχούς φυσικά και πρέπει να πηγαίνει με ένα τέτοιο θρύλο.  Στο αρχικό σχέδιο, οι σχεδιαστές ήθελαν να το κάνουν με άκαμπτο άξονα, για εμπρός.  Αλλά το πρώτο πρωτότυπο που κυκλοφόρησε για δοκιμή, δεν τους ικανοποίησε, με βάση τα χαρακτηριστικά που είχαν σαν στόχο.  Γρήγορα επανήλθαν για αναθεώρηση και επέστρεψαν στο πρότυπο "Zhigulevskoe" με την γέφυρα.  Ως εκ τούτου, αποφασίστηκε η κατανομή της ροπής μεταξύ των αξόνων, με κεντρικό διαφορικό και με ότι είχε επιτευχθεί μέχρι τώρα, από τη μείωση του φορτίου, από την γέφυρα, και τους άξονες.  Πιστεύεται ότι η καινοτομία, αυτή είναι και η επιτυχία όλου αυτού του σχεδίου.

Ωστόσο, οι γνωρίζοντες στον χώρο, θα θυμούνται ότι προτάθηκε για πρώτη φορά κάτι τέτοιο για μια παρόμοια απόφαση της βρετανικής εταιρίας, δημιουργώντας το Range Rover.  Ωστόσο, η χρήση ορισμένων αυτούσιων σχεδίων, από τις εξελίξεις του Νίβα και των μηχανικών του Togliatti συνέβαλε στη δημιουργία του πρώτου στην ΕΣΣΔ πραγματικά άνετου SUV.  Η ανάγκη για ευκολία χρήσης και απλοποίησης ανάγκασε τους σχεδιαστές να εισάγουν τον ελαστικό σύνδεσμο που συνδέει την μετάδοση της κίνησης από το κιβώτιο ταχυτήτων στους άξονες.  Αυτή η διάταξη, δημιουργεί ένα χαρακτηριστικό θόρυβο αλλά και τους κραδασμούς (είναι το χαρακτηριστικό σημάδι των Niva).  Έτσι βρήκε και το περίφημο ρητό: Το πρώτο σημάδι του σχεδιαστή Niva: "η κώφωση".

Ένα αλλιώτικο πρόβλημα.

(ο εφεδρικός τροχός που βρίσκεται κάτω από το καπό).

Στο αρχικό σχέδιο ήταν να τοποθετηθεί εξωτερικά, όμως το αμάξωμα θεωρήθηκε άσχημο σύμφωνα με τις γραμμές του αμαξώματος και το σχέδιο εγκαταλείφθηκε.  Και ο άλλος λόγος ήταν ότι θα καιγόταν το ελαστικό από τον ήλιο.  Όμως, ένα άλλο πλεονέκτημα αργότερα έγινε εμφανές στους δρόμους της ΕΣΣΔ: απορροφούσε την ενέργεια τυχόν σύγκρουσης.  Έτσι παραμένει μέχρι σήμερα στην θέση αυτή.

Γενικές δοκιμές.

altaltaltΤρία πειραματικά στην σειρά απεστάλησαν στο εργοστάσιο το 1974.  Από τη συνήθη Νίβα ξεχώριζαν μόνο στις λεπτομέρειες: Προφυλακτήρες, φωτιστικά, φλας, τζάμια πλαϊνά ...

VAZ-3E2121, 1974

 

altaltΤο 1977 πια, το αυτοκίνητο κινήθηκε προς την κύρια γραμμή παραγωγής στο Togliatti.
Τα παραγόμενα Νίβα ήταν εξοπλισμένα με κινητήρα 1.6 -λίτρων.  Η κύρια διαφορά μεταξύ αυτού του κινητήρα από άλλους ήταν αυξημένη ταχύτητα μέγιστης ροπής.  Εξ ου και το χαρακτηριστικό του τρόπου οδήγησης "nivovodov" που απαιτεί περισσότερο αέρα από καύσιμο.

 

 

altΤο πρώτο "Niva" άξιζε ακριβώς 9000 ρούβλια (κάτι λίγο λιγότερο από το τότε "Βόλγα").  1 Ιουλίου, 1979 όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα στην Σοβιετική ένωση έχουν αυξηθεί στην τιμή, και το "Niva" έχει ανεβεί στα 10.300 ρούβλια.  Αυτό το μειωμένο ενδιαφέρον των καταναλωτών, αναγκάζει τη πτώση των πωλήσεων και τα Νίβα και το εργοστάσιο εξάγει την παραγωγή του σε ποσοστό του 80% όλων των συναρμολογημένων με μόνο το υπόλοιπο 20% να μένει στην εγχώρια αγορά.  Αυτά που εξάγονται έχουν μεγαλύτερους τροχούς, ειδικά ελαστικά, μεγάλους καθρέπτες, πίσω υαλοκαθαριστήρες, εμπρός ανατομικά καθίσματα, και πολλές άλλες εσωτερικές αλλαγές.



altΛόγω του μοναδικού design του, και της αντοχής του το Niva στο εξωτερικό έγινε θρύλος.  Έχει δοκιμαστεί στο Βέλγιο, την Ολλανδία, τη Βρετανία, τη Γερμανία.  Στη Γερμανία, για την αγορά ενός "Niva" έπρεπε να γράφεσαι σε λίστα, (στην ουρά) όπως η «Mercedes».  Στα 1978, το Αυστριακό περιοδικό Austromotor έγραψε: "Το γεγονός είναι ότι αυτό το "Lada" δεν δείχνει να προέρχεται από ρωσική αγορά αυτοκινήτων.  Πνοή στην ταχεία αύξηση των πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη έδωσε ο καιρός εκείνη την χρόνια.  Τον χειμώνα του 1979 η Ευρώπη, βρίσκεται ασυνήθιστα χιονισμένη, και τα συμβατικά οχήματα δεν μπορούσαν να μετακινηθούν στους δρόμους.  Εξοικειωμένα με το χιόνι και ειδικά σχεδιασμένα για αυτήν την δουλειά τα Ρώσικα "Niva" οδήγησαν την αγορά για άλλη μια φορά ακόμη, και ας υπήρχαν τα βαριά τζιπ της Ευρώπης.

Την καλύτερη διαφήμιση είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς: Όταν την ίδια χρονιά στη Γερμανία μόνο, πώλησε τέσσερις φορές περισσότερο από ότι το προηγούμενο έτος!  Το "Niva" έχει πουλήσει με επιτυχία σε πάνω από 100 χώρες.  Έχει δε συναρμολογηθεί σε δυο χώρες:

altaltΣτην Βραζιλία και

 

 

 

 

altaltaltτην Ελλάδα.

 

 

 

 

Στη Νέα Ζηλανδία τη δεκαετία του 80, το 40% της κυκλοφορίας όλων των off-οχημάτων ήταν Niva, στην Αυστρία, πέρασε αρκετά χρόνια στο 90% ποσοστό.  Στη Γαλλία, το "Niva" ήταν στην πραγματικότητα ένα αυτοκίνητο λατρεία.  Σε πολλές χώρες υπάρχουν ακόμα fan club.........  Στην Αγγλία οπαδοί Niva δημοσιεύουν ακόμη εφημερίδα!

altΤο 1986 οι Ιάπωνες έδωσαν στον επικεφαλή του έργου 2121 Peter Prusova το βραβείο των μελλοντικών σχεδιαστών για το μοντέλο της Suzuki Vitara με τη επιγραφή "νονός του αυτοκινήτου".

 

 

 

Οι προοπτικές.

altΛίγα χρόνια πριν το `86 (εκεί κοντά στο `80) τίθεται ένα ερώτημα: Τι γίνεται με την ανανέωση του Νίβα ? Και πότε?  Εκπονήθηκε λοιπόν ένα πρόγραμμα από τους σχεδιαστές για την επόμενη γενιά των Niva.  Αυτό ξεκινά ήδη μέσα στο 1980. Και στο τέλος του χρόνου ήταν έτοιμο το νέο πρότυπο του μοντέλου.

 

 

 

altΤο 1985 φτιάχνεται μια άλλη πρόταση.

 

 

 

 

altΤο 1986 κάτι παρόμοιο σε styling έχει ο AZLK ενός όγκου, και το πρωτότυπο ενός όγκου Ohta από τη μητρική φόρμα και την σιλουέτα.

1987 Excellent design. Με αυτό το σχέδιο θα έπρεπε να είχε αρχίσει η προετοιμασία για την έναρξη της παραγωγής αλλά ... Η χώρα είχε ήδη αρχίσει να διαλύεται.

 

 

alt

alt

Οι περισσότεροι σχεδιαστές είχαν αντίληψη ότι το εργοστάσιο μπορούσε για κάτι παραπάνω

 

 

 

 

alt

altΌπου και θα βγει στην παραγωγή.

 

 

 

Παράλληλα με το σχεδιασμό του νέου μοντέλου, συνεχίζεται και η παραγωγή του παλιού που το 1994, από VAZ-2121 εκσυγχρονίζεται ., και γίνεται VAZ-21213.  Με ένα σύστημα μονού ψεκασμού και τα απαραίτητα ηλεκτρονικά, μαζί με την αύξηση του κινητήρα κατά 100 κυβ. εκατοστά.  Και με μικρές αλλαγές, όπως η πίσω πόρτα ,τα αλλά καθίσματα, τις άλλες ταπετσαρίες, το άλλο ταμπλο μαζί με πίνακα οργάνων.

altalt

alt

Αργότερα το 2000 τοποθετήθηκε ένα ποιο σύγχρονο ακόμα σύστημα πολλαπλού ψεκασμού, που φτάνει μέχρι τις ημέρες μας όπου και το γνωρίζουν όλοι. "VAZ-21214».

Τέλη του 1994 μετά από μεγάλες δυσκολίες ξεκινά η παραγωγή του νέου νιβα

 

altalt

Τον επόμενο χρόνο όμως σταμάτα και ξεκινά, ξανά μετά από δυο μήνες (καλοκαίρι του 1995). Με την συνεργασία της αμερικανικής chevrolet τα πρώτα μοντέλα βγαίνουν σε παραγωγή, με μικρές διάφορες, στα φωτιστικά σώματα. Το 2005 ένα νέο λίφτινγκ.  Τέλος μετά την παγκόσμια κρίση του 2009 σταμάτα οριστικά και η συνεργασία της Auto vaz με τον αμερικανικό κολοσσό, που όμως συνεχίζει μόνη της την παραγωγή του μέχρι σήμερα. (ακόμα όμως για την εσωτερική κατανάλωση) Εν έτος 2009 ένα ακόμα λίφτινγκ σε αμάξωμα και μηχανικά μέρη του 21214 που αυτήν την φορά φέρει το γράμμα Μ στο τέλος (12124Μ)

altaltaltΔιαφορά σχέδια κατά καιρούς διαρρέουν από τα εργαστήρια σχεδιασμού της Ρωσίας για το νέο επερχόμενο μοντέλο, που θα αντικαταστήσει το 21214.

 

 

 

altaltalt

 

 

Παραλλαγές στο Ίδio θέμα!!

 

 

Από το `90 όμως οι παραλλαγές καιaltaltalt οι διάφορες εκδώσεις του θρύλου δεν είχαν τέλος.....  Δείτε τι μπορεί να φτιαχτεί επάνω στην ιδία βάση.  Αρχίζω από τον βασικό συνεργάτη του εργοστασίου την εταιρία BRONTO.

 

 

 

 

altalt

 

 

 

 

 

altΤο ВАЗ-213102 σαν Θωρακισμένο.

 

 

 

 

altΤο LADA-БРОНТО 1922 "МАРШ-1"Η έκδοση για αρκτικές αποστολές.

 

 

 

 

altΤο 213102-703-40 "ФОРС-КОМДИВ" Η εκδοση για στρατιωτικές αποστολές!

 

 

 

 

altΤο LADA-БРОНТО 212183 "Ландоле" Η εκδοση για fan-car!!

 

 

 

 

altΤο 21218 με τη μεγάλη πόρτα οδηγού - συνοδηγού.

 

 

 

 

altΤο 2131 μακρύ με τέσσερις πόρτες.

 

 

 

 

altΤο 213102 σε έκδοση ασθενοφόρου.

 

 

 

 

altΤο 2302 σε έκδοση φορτηγού.

 

 

 

 

altΤο 2328 σε έκδοση με μονοκόμματο αμάξωμα.

 

 

 

 

altΤο 2329 με μεγάλη καμπίνα.

 

 

 

 

altΤο 21210 Cabrio παραγόταν και στην Ελλάδα, στην Θήβα.

 

 

 

 

altΤο El 2131E με ηλεκτροκινητήρα.

 

 

 

 

altaltΤο El 2131 ANTEL με κινητήρα υδρογόνου.

 

Και σε πολλές άλλες παραλλαγές που θα θέλαμε πολλές σελίδες ακόμα να γεμίσουμε.

 

 

altaltaltΣτο μεταξύ εργαστήρια σχεδιαστών από την Ρωσία με βάση το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη του νιβα κατασκευάζουν τα δικά τους πρωτότυπα, από τις αρχές του `90.

 

 

 

altalt

 

 

 

 

 

altaltΑυτό κατασκευάστηκε με βάση παραγγελία από Σαουδάραβα είναι το Бора για τις ανάγκες του σε μερικά αντίτυπα.

 

 

 

altaltaltaltΑκόμα μια πρόταση που βγήκε στην παραγωγή μόνο όμως για την εσωτερική αγορά.

 

 

 

altaltΜια πρόταση που βρήκε αποδέκτη τον Ρωσικό στρατό.

 

 

 

 

altaltaltaltΜια πιο προχωρημένη πρόταση.

 

 

 

 


Ρεκόρ και επιτεύγματα που κατέχει.

 

Φυσικά τα επιτεύγματα και ρεκόρ του Niva δεν είναι λίγα, ας τα δούμε λοιπόν.  Εδώ είναι μερικά μόνο από αυτά.

altaltΣτα 1998, ανέβηκε το δρόμο μέχρι το Everest και στην κατασκήνωση βάσης που βρίσκεται σε υψόμετρο 5200m.

Το 1999 στο οροπέδιο του Θιβέτ στα Ιμαλάια που έχει ύψος 5726m πάνω από το επίπεδο της θάλασσας.

(Το βρετανικό ρεκόρ, που καταγράφεται στο 1997, επιτεύχθηκε τότε από ένα Land Rover που για να φτάσει στο σημείο των 5642μ τραβιόταν κυριολεκτικά με τα συρματόσχοινα και τα βαρούλκα. Και αυτό, όπως λένε στην Οδησσό).

altaltaltΜετά από αυτή την κατάκτηση της Ρωσικού SUV σειρά είχαν οι κορυφές Fujiyama. Το ιερό βουνό και το υψηλότερο σημείο της Ιαπωνίας (3776m).  Στα κατορθώματα του "Niva" θα πρέπει να περιληφθεί και η κατάκτηση του Βόρειου Πόλου:  Τον Απρίλιο του 1998, έπεσε με αλεξίπτωτο, και έφτασε στην κορυφή της Γης.

 

 

altaltalt

 

 

 

 

 

altaltaltΑλλά ακόμη πιο απίστευτο θα είναι το εξής γεγονός: Ένα συνηθισμένο απλό "Niva" εργάστηκε 15 χρόνια (!) στην Ανταρκτική, στο σταθμό Μπελλινγκσχάουζεν!  Το 1990, διαπιστώθηκε αυτό μετά από αίτηση των πολικών εξερευνητών, για την αλλαγή του οχήματος.  Από το πρώτο έτος, εργάστηκε για τον σταθμό, με οδηγό τον Nicholas Makeev, αποσπασμένο έρευνας φυτών.

Το Νίβα παρέμεινε ακόμα στην κατοχή των υπαλλήλων των αποστολών της Ανταρκτικής και λειτουργεί στο σταθμό μέχρι και αυτήν την ημέρα.  Συνολικά έχει διανύσει κατά τη διάρκεια όλων των ετών 111.800 χιλιόμετρα.  Δρόμοι, φυσικά, δεν υπάρχουν στην Ανταρκτική.  Είναι άξιο αναφοράς να πούμε ότι στον σταθμό αυτό υπάρχουν μέλη από 15 κράτη με τουρίστες και ΜΜΕ, που αλλάζουν συνεχώς τον στόλο των οχημάτων τους.  Όμως το φωτεινό κόκκινο "Niva", χρόνια τώρα στο χιόνι της Ανταρκτικής είναι ένας από τους "εκπροσώπους" και η καλύτερη διαφήμιση της Σοβιετικής αυτοκινητοβιομηχανίας!
alt

 

 

 

 

 

Αγώνες που θριάμβεψε.

altaltΤο "Niva", δεν θα μπορούσε να μην κερδίσει και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ναι κέρδισε, αλλά και πώς?  Το 1981, για πρώτη φορά συμμετέχει στο φημισμένο αγώνα Supermarathon "Παρίσι - Ντακάρ".

 

 

 

altaltalt

 

 

Όχι μόνο τερμάτισε αλλά έλαβε την τελική τρίτη θέση μεταξύ όλων.

 

altaltaltΤην ιδία χρόνια 1981, κέρδισε επίσης δύο ακόμα αγώνες με το ίδιο κύρος, του μεγάλου. Το "Ράλλυ της Τυνησίας" και "Αλγερίας".

 

 

 

altΤο ακόλουθο έτος, με οδηγό τον Jean-Claude Briavuan κέρδισε στο "Dakar" στη δεύτερη θέση γενικής, ενώ ένας άλλος Γάλλος ο Andre Tresse κέρδισε με το Niva άλλα δύο Rally: Το ράλλυ Φαραώ στην Αίγυπτο και στην Αλγερία.

 

 

 

altaltaltaltΈνα χρόνο αργότερα 1983 το "Niva" παίρνει την τρίτη θέση στο "Ντακάρ", και στο "Ράλλυ του Φαραώ, και τα τρία "Niva" έχουν τις τρις πρώτες θέσεις.  Ήταν ένας πραγματικός θρίαμβος της Σοβιετικής αυτοκινητοβιομηχανίας!

altaltaltΣτο 1984, το "Niva" συμμετείχε στο ελάχιστα γνωστό ράλι "Atlas". Αυτός ο διαγωνισμός ήταν δύσκολος αγώνας στην αφρικανική ήπειρο: Από 120 αυτοκίνητα στην εκκίνηση έφτασαν στην γραμμή του τερματισμού μόλις τα 40 ...
Όμως το "Niva" έχει κερδίσει και αυτό το ράλι!

 

 

altΗ χρυσή χρόνια για το "Niva" ήταν το 1985. Η μία μετά την άλλη νίκη έρχεται.  Το ράλλυ" Καμερούν, το ράλι Αλγερία, το πιο δύσκολο της Νέας Ζηλανδίας , Αυστραλίας ράλι raid " McVeigh-1000 ".

 

 

 

altaltΤο 1986 ήταν και η τελευταία χρόνια που έτρεξαν τα Νίιβα.  Πήραν όμως την πρώτη και τρίτη θέση στο ράλι της Αυστραλίας "Win-Safar".  Στο οποίο οι ίδιοι οι συμμετέχοντες καλούνται να δώσουν εαυτούς και να φτάσουν τον εξοπλισμό στα όρια του!  Η διαδρομή έτρεξε στις πιο άγριες γωνιές της Αυστραλίας.  Μια τοπική εφημερίδα έγραψε στη συνέχεια: `Η ρωσική ομάδα έφτασε`. Και είχε δίκιο. Τα δύο από τα τρία Νίβα ανέβηκαν στο βάθρο κερδίζοντας από τους Αυστραλούς τον θαυμασμό!

Μετά από αυτό το περιστατικό, η πωλήσεις του "Niva" στην Αυστραλία έχουν αυξηθεί δύο φορές, και στη Γαλλία μετά το γαλλική επιτυχία με τους Γάλλους οδηγούς στο τιμόνι του Niva οι πωλήσεις του αυξήθηκαν 6 φορές περισσότερο (από 4 στα 24 χιλιάδες τεμάχια!)

altaltaltΔεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε ακόμα δυο σημαντικά πραγματάκια.  Το ένα αφορά τον γνωστό σε όλους τους πιο μεγάλους σε ηλικία, οδηγό από την τότε φόρμουλα 1 Jacky Ickx. Που έτρεξε για δυό χρονιές με αυτό το Νίβα.

 

 

altaltΤις δυό επόμενες χρονιές την θέση του Νίβα παίρνει το Σαμάρα Τ3 όπου και πλασαρίστηκε σε υψηλές θέσεις, με τον ίδιο οδηγό.  Να σημειώσω ότι έτρεχε με κινητήρα που είχε από την Πόρσε.  Αλλά αυτή από μόνη της μια ολόκληρη ιστορία.

 

 

 

altaltΈνα άλλο μεγάλο εργοστασιακό επίτευγμα για το Νίβα είναι η κατασκευή και εξέλιξη ενός Νίβα με προδιαγραφές Τ3.  Αυτό φτιάχτηκε αρχικά για αγώνες μαραθωνίου.  Ο πρώτος αγώνας του ήταν υπέρ μαραθώνιος Μόσχα - Πεκίνο όπου και τον κέρδισε φυσικά.

Από αυτούς του αγώνες δεν πάρουν πολλές φωτό σε πραγματικό χρόνο. Αλλά αξίζει μετά από τόσα χρόνια να δείτε μέσα από τις εικόνες που μας παρουσιάζουν στην έκθεση της Μόσχας τις τεχνικές μετατροπές που είχαν κάνει οι μηχανικοί της Λάντα.

 

altaltaltalt

 

 

 

 

 

altalt

altalt

 

 

 

 

 

altΟφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην φίλη Ειρήνη, από την Ρωσία για την διάθεση των περισσοτέρων φοτο αυτού του άρθρου, που έχουν τραβηχτεί στην έκθεση με αφορμή τα 30 χρόνια παραγωγής του νιβα.

 

 

 

altaltaltaltΜετά την απόσυρση του εργοστασίου από τους αγώνες οι ιδιώτες έχουν αναλάβει να κρατούν ψηλά την φήμη του Νίβα, στο εξωτερικό.

 

 

altaltaltaltalt

 

 

 

 


altΕδώ σε ένα πρόγραμμα βελτίωσης από τον γνωστό Ιταλικό οίκο Abarth.

 

 

 

 

altaltalt

Αλλά και εδώ στην Ελλάδα.

 

 

 

 

altaltalt

Το έγγραφο υλικό είναι από αφήγηση γνωστού Ρώσου μηχανικού που εργαζόταν στο εργοστάσιο από παιδί, και οι φωτό από το δικό μου αρχείο αλλά και φίλης από τη Ρωσία!

 

Προβληματισμοί ...

Που είναι ο Βρόντος;

κάποιος είπε
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account