Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/customer/www/offroader.gr/public_html/x/libraries/rokcommon/RokCommon/Service/ContainerImpl.php on line 460

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/customer/www/offroader.gr/public_html/x/media/widgetkit/widgets/lightbox/lightbox.php on line 49
Ρεκόρ και επιτεύγματα που κατέχει - Σελίδα 2
Σύνδεση

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me
offroader

Deprecated: implode(): Passing glue string after array is deprecated. Swap the parameters in /home/customer/www/offroader.gr/public_html/x/plugins/content/jw_allvideos/jw_allvideos.php on line 73

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/customer/www/offroader.gr/public_html/x/libraries/f0f/input/input.php on line 102

Η ιστορία του Νίβα - Ρεκόρ και επιτεύγματα που κατέχει

Ευρετήριο Άρθρου

Ρεκόρ και επιτεύγματα που κατέχει.

 

Φυσικά τα επιτεύγματα και ρεκόρ του Niva δεν είναι λίγα, ας τα δούμε λοιπόν.  Εδώ είναι μερικά μόνο από αυτά.

altaltΣτα 1998, ανέβηκε το δρόμο μέχρι το Everest και στην κατασκήνωση βάσης που βρίσκεται σε υψόμετρο 5200m.

Το 1999 στο οροπέδιο του Θιβέτ στα Ιμαλάια που έχει ύψος 5726m πάνω από το επίπεδο της θάλασσας.

(Το βρετανικό ρεκόρ, που καταγράφεται στο 1997, επιτεύχθηκε τότε από ένα Land Rover που για να φτάσει στο σημείο των 5642μ τραβιόταν κυριολεκτικά με τα συρματόσχοινα και τα βαρούλκα. Και αυτό, όπως λένε στην Οδησσό).

altaltaltΜετά από αυτή την κατάκτηση της Ρωσικού SUV σειρά είχαν οι κορυφές Fujiyama. Το ιερό βουνό και το υψηλότερο σημείο της Ιαπωνίας (3776m).  Στα κατορθώματα του "Niva" θα πρέπει να περιληφθεί και η κατάκτηση του Βόρειου Πόλου:  Τον Απρίλιο του 1998, έπεσε με αλεξίπτωτο, και έφτασε στην κορυφή της Γης.

 

 

altaltalt

 

 

 

 

 

altaltaltΑλλά ακόμη πιο απίστευτο θα είναι το εξής γεγονός: Ένα συνηθισμένο απλό "Niva" εργάστηκε 15 χρόνια (!) στην Ανταρκτική, στο σταθμό Μπελλινγκσχάουζεν!  Το 1990, διαπιστώθηκε αυτό μετά από αίτηση των πολικών εξερευνητών, για την αλλαγή του οχήματος.  Από το πρώτο έτος, εργάστηκε για τον σταθμό, με οδηγό τον Nicholas Makeev, αποσπασμένο έρευνας φυτών.

Το Νίβα παρέμεινε ακόμα στην κατοχή των υπαλλήλων των αποστολών της Ανταρκτικής και λειτουργεί στο σταθμό μέχρι και αυτήν την ημέρα.  Συνολικά έχει διανύσει κατά τη διάρκεια όλων των ετών 111.800 χιλιόμετρα.  Δρόμοι, φυσικά, δεν υπάρχουν στην Ανταρκτική.  Είναι άξιο αναφοράς να πούμε ότι στον σταθμό αυτό υπάρχουν μέλη από 15 κράτη με τουρίστες και ΜΜΕ, που αλλάζουν συνεχώς τον στόλο των οχημάτων τους.  Όμως το φωτεινό κόκκινο "Niva", χρόνια τώρα στο χιόνι της Ανταρκτικής είναι ένας από τους "εκπροσώπους" και η καλύτερη διαφήμιση της Σοβιετικής αυτοκινητοβιομηχανίας!
alt

 

 

 

 

 

Αγώνες που θριάμβεψε.

altaltΤο "Niva", δεν θα μπορούσε να μην κερδίσει και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ναι κέρδισε, αλλά και πώς?  Το 1981, για πρώτη φορά συμμετέχει στο φημισμένο αγώνα Supermarathon "Παρίσι - Ντακάρ".

 

 

 

altaltalt

 

 

Όχι μόνο τερμάτισε αλλά έλαβε την τελική τρίτη θέση μεταξύ όλων.

 

altaltaltΤην ιδία χρόνια 1981, κέρδισε επίσης δύο ακόμα αγώνες με το ίδιο κύρος, του μεγάλου. Το "Ράλλυ της Τυνησίας" και "Αλγερίας".

 

 

 

altΤο ακόλουθο έτος, με οδηγό τον Jean-Claude Briavuan κέρδισε στο "Dakar" στη δεύτερη θέση γενικής, ενώ ένας άλλος Γάλλος ο Andre Tresse κέρδισε με το Niva άλλα δύο Rally: Το ράλλυ Φαραώ στην Αίγυπτο και στην Αλγερία.

 

 

 

altaltaltaltΈνα χρόνο αργότερα 1983 το "Niva" παίρνει την τρίτη θέση στο "Ντακάρ", και στο "Ράλλυ του Φαραώ, και τα τρία "Niva" έχουν τις τρις πρώτες θέσεις.  Ήταν ένας πραγματικός θρίαμβος της Σοβιετικής αυτοκινητοβιομηχανίας!

altaltaltΣτο 1984, το "Niva" συμμετείχε στο ελάχιστα γνωστό ράλι "Atlas". Αυτός ο διαγωνισμός ήταν δύσκολος αγώνας στην αφρικανική ήπειρο: Από 120 αυτοκίνητα στην εκκίνηση έφτασαν στην γραμμή του τερματισμού μόλις τα 40 ...
Όμως το "Niva" έχει κερδίσει και αυτό το ράλι!

 

 

altΗ χρυσή χρόνια για το "Niva" ήταν το 1985. Η μία μετά την άλλη νίκη έρχεται.  Το ράλλυ" Καμερούν, το ράλι Αλγερία, το πιο δύσκολο της Νέας Ζηλανδίας , Αυστραλίας ράλι raid " McVeigh-1000 ".

 

 

 

altaltΤο 1986 ήταν και η τελευταία χρόνια που έτρεξαν τα Νίιβα.  Πήραν όμως την πρώτη και τρίτη θέση στο ράλι της Αυστραλίας "Win-Safar".  Στο οποίο οι ίδιοι οι συμμετέχοντες καλούνται να δώσουν εαυτούς και να φτάσουν τον εξοπλισμό στα όρια του!  Η διαδρομή έτρεξε στις πιο άγριες γωνιές της Αυστραλίας.  Μια τοπική εφημερίδα έγραψε στη συνέχεια: `Η ρωσική ομάδα έφτασε`. Και είχε δίκιο. Τα δύο από τα τρία Νίβα ανέβηκαν στο βάθρο κερδίζοντας από τους Αυστραλούς τον θαυμασμό!

Μετά από αυτό το περιστατικό, η πωλήσεις του "Niva" στην Αυστραλία έχουν αυξηθεί δύο φορές, και στη Γαλλία μετά το γαλλική επιτυχία με τους Γάλλους οδηγούς στο τιμόνι του Niva οι πωλήσεις του αυξήθηκαν 6 φορές περισσότερο (από 4 στα 24 χιλιάδες τεμάχια!)

altaltaltΔεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε ακόμα δυο σημαντικά πραγματάκια.  Το ένα αφορά τον γνωστό σε όλους τους πιο μεγάλους σε ηλικία, οδηγό από την τότε φόρμουλα 1 Jacky Ickx. Που έτρεξε για δυό χρονιές με αυτό το Νίβα.

 

 

altaltΤις δυό επόμενες χρονιές την θέση του Νίβα παίρνει το Σαμάρα Τ3 όπου και πλασαρίστηκε σε υψηλές θέσεις, με τον ίδιο οδηγό.  Να σημειώσω ότι έτρεχε με κινητήρα που είχε από την Πόρσε.  Αλλά αυτή από μόνη της μια ολόκληρη ιστορία.

 

 

 

altaltΈνα άλλο μεγάλο εργοστασιακό επίτευγμα για το Νίβα είναι η κατασκευή και εξέλιξη ενός Νίβα με προδιαγραφές Τ3.  Αυτό φτιάχτηκε αρχικά για αγώνες μαραθωνίου.  Ο πρώτος αγώνας του ήταν υπέρ μαραθώνιος Μόσχα - Πεκίνο όπου και τον κέρδισε φυσικά.

Από αυτούς του αγώνες δεν πάρουν πολλές φωτό σε πραγματικό χρόνο. Αλλά αξίζει μετά από τόσα χρόνια να δείτε μέσα από τις εικόνες που μας παρουσιάζουν στην έκθεση της Μόσχας τις τεχνικές μετατροπές που είχαν κάνει οι μηχανικοί της Λάντα.

 

altaltaltalt

 

 

 

 

 

altalt

altalt

 

 

 

 

 

altΟφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στην φίλη Ειρήνη, από την Ρωσία για την διάθεση των περισσοτέρων φοτο αυτού του άρθρου, που έχουν τραβηχτεί στην έκθεση με αφορμή τα 30 χρόνια παραγωγής του νιβα.

 

 

 

altaltaltaltΜετά την απόσυρση του εργοστασίου από τους αγώνες οι ιδιώτες έχουν αναλάβει να κρατούν ψηλά την φήμη του Νίβα, στο εξωτερικό.

 

 

altaltaltaltalt

 

 

 

 


altΕδώ σε ένα πρόγραμμα βελτίωσης από τον γνωστό Ιταλικό οίκο Abarth.

 

 

 

 

altaltalt

Αλλά και εδώ στην Ελλάδα.

 

 

 

 

altaltalt

Το έγγραφο υλικό είναι από αφήγηση γνωστού Ρώσου μηχανικού που εργαζόταν στο εργοστάσιο από παιδί, και οι φωτό από το δικό μου αρχείο αλλά και φίλης από τη Ρωσία!

 

Προβληματισμοί ...

Γιατί οι Καμικάζι φορούσαν κράνος;

κάποιος είπε
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account