Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/customer/www/offroader.gr/public_html/x/libraries/rokcommon/RokCommon/Service/ContainerImpl.php on line 460

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/customer/www/offroader.gr/public_html/x/media/widgetkit/widgets/lightbox/lightbox.php on line 49
www.offroader.gr - Γιώργος Ζανιάς - Βαγγέλης Καπενής. Αυθόρμητοι κι απλοί
Σύνδεση

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me
offroader

Deprecated: implode(): Passing glue string after array is deprecated. Swap the parameters in /home/customer/www/offroader.gr/public_html/x/plugins/content/jw_allvideos/jw_allvideos.php on line 73

Deprecated: Function get_magic_quotes_gpc() is deprecated in /home/customer/www/offroader.gr/public_html/x/libraries/f0f/input/input.php on line 102

Γιώργος Ζανιάς - Βαγγέλης Καπενής. Αυθόρμητοι κι απλοί

altLADA ΝIVA μάχιμα κι αξιόπιστα. Πάσχουν όμως από την αδιαφορία των ιδιοκτητών τους, που χαλάει τη φήμη τους.

Μιλάμε με τον Γιώργο Ζανιά και τον Βαγγέλη Καπενή.

Όσοι ασχολείστε ή παρακολουθείτε αγώνες trial, τον Γιώργο πιθανά τον γνωρίζετε. Είναι ένας πηγαίος και πληθωρικός άνθρωπος που, σε πείσμα των πάντων, τρέχει και διακρίνεται με LADA ΝIVA. Ζει κάθε στιγμή με απλότητα κι ειλικρίνεια κι αγαπάει πραγματικά αυτό που κάνει. Όταν μιλάς μαζί του, δεν μπορεί, παρά να παρασυρθείς, έστω και στιγμιαία, από τον ενθουσιασμό του.

Ο Βαγγέλης Καπενής, είναι ο άνθρωπος πίσω από τον Γιώργο. Είναι ο μηχανικός τους, ο φίλος του, ο άνθρωπος που κρατάει τις ισορροπίες και προσγειώνει απαλά και διακριτικά τον Γιώργο κάθε φορά που ο ενθουσιασμός, η φαντασία και ο αυθορμητισμός του τον απογειώνουν επικίνδυνα. Aν και συμμετέχει σε αγώνες, μόλις δυο χρόνια, έχει ήδη στη τροπαιοθήκη του αρκετά κύπελλα από δεύτερες και τρίτες θέσεις. Υπερηφανεύεται για το κύπελλο του «πιο θεαματικού οδηγού» που απέσπασε πέρυσι στο Ύπατο και δεν σταματά να ελπίζει και να προσπαθεί για τη πρώτη θέση.

Η συζήτηση αρχίζει με τον Γιώργο από τον γνωστό ?τόπο:

- Σε αγώνες τρέχω γύρω στα δύο χρόνια, δυόμισι υπολογίζω με off road και εκδρομές και τέτοια extreme γύρω στα τέσσερα. Όταν δεν τρέχω, πηγαίνω εκδρομές σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο. Ορεινή Κορινθία, ορεινή Εύβοια, Ελικώνα, Παρνασσό, Κιθαιρώνα κι όπου υπάρχει ακόμα χώμα και δάσος. Κάνω, ξέρω εγώ, χίλια πεντακόσια χιλιόμετρα στο Σαββατοκύριακο; Πολλά. Πολλά. Αλλά τα πιο πολλά τα κάνω στο χώμα. Θέλει κομπιουτεράκι. Αλλά υπολογίζω είκοσι χιλιάδες χιλιόμετρα το χρόνο και πό αυτά γύρω στα δέκα χιλιάδες χιλιόμετρα στο χώμα, χωρίς βέβαια να μετράω αγώνες, δοκιμές, κλπ.

- Τα LADA ΝIVA κατηγορούνται ότι δεν αντέχουν. Είναι καλά αμάξια, έχουν αξιόλογες εκτός δρόμου επιδόσεις αλλά βγάζουν ζημιές.

- Το αντίθετο. Εγώ προσωπικά πήρα LADA ΝIVA για τον λόγο που το διαλέγουν οι περισσότερο. Γιατί είναι φτηνό κι έχει φτηνά ανταλλακτικά. Στην πορεία το αγάπησα, και τώρα δεν το αλλάζω με τίποτα. Είναι τόσο μάχιμο κι αξιόπιστο που δεν το περίμενα. Με το νιβάκι μου, ανταγωνίζομαι επάξια τα μεγαλύτερα σε κατηγορία, επώνυμα και πολυδιαφημισμένα τετρακίνητα.

Ρωτάω τον Βαγγέλη Καπενή, «ως καθ? ύλην αρμόδιο» για την φερεγγυότητα του συγκεκριμένου αυτοκινήτου, αλλά ο εκρηκτικός Γιώργος παρεμβαίνει:

- Να μιλήσω εγώ, να μιλήσω εγώ! Πιστεύω πως το αυτοκίνητο είναι παρεξηγημένο παρ? όλο που είναι γάτα. Όταν ξεκίνησα να τρέχω αγώνες λέγανε LADA και γελάγανε. Έχω πάει Γρεβενά, Κρήτη, Λάρισα, Κω και παντού, και βγαίνω πάντα επάξια. Τώρα πια τα γέλια έχουν σταματήσει και κοιτάνε το αμάξι σα να έχει έρθει από το διάστημα.

Ο Βαγγέλης τον Καπενής παίρνει τον λόγο.

- Οι πιο συνηθισμένες βλάβες που μπορούν να ακινητοποιήσουν ένα οποιοδήποτε τετρακίνητο στο βουνό μπορεί να είναι κάποιο σπασμένο διαφορικό ή ημιαξόνιο. Τα ΝIVA δεν πάσχουν από αυτά. Δυστυχώς, πάσχουν από αδιαφορία. Βγάζουν βλάβες γιατί οι οδηγοί τους τα ταλαιπωρούν πολύ και τα προσέχουν λίγο, ακριβώς επειδή είναι φτηνά κι αντέχουν!

Δηλαδή τι πρέπει να προσέχει ένας οδηγός τετρακίνητου, και ειδικότερα ένας οδηγός ΝIVA ώστε να έχει ένα αξιόπιστο αμάξι και για να μη μένει στα βουνά;

Το LADA ΝΙVA είναι ένα από τα λίγα τετρακίνητα τα οποία έχει γρασαδόρους. Πράγμα που το αγνοούν πάρα πολλοί οδηγοί. Με τακτικό γρασάρισμα, τακτική λίπανση πολλά μπορεί να γλιτώσει ένας οδηγός. Επίσης σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αγνοούνται οι κάθε είδους περίεργοι θόρυβοι, ιδιαίτερα αν ο οδηγός δεν έχει την εμπειρία να τους αναγνωρίσει. Ο θόρυβος είναι μια πρώτη ένδειξη που δεν πρέπει να αγνοείται.

Ο Γιώργος Ζανιάς παρεμβαίνει και πάλι με τον δικό του μοναδικό τρόπο:

- Εγώ προσωπικά λέω ότι όλα τα αυτοκίνητα κάποτε θα βγάλουν ζημιές. Όταν, για παράδειγμα, τα ημιαξόνια για το NIVA κάνουν 30 ? 50 ευρώ, και για τα άλλα αυτοκίνητα κάνουν 500?, αντιλαμβάνεστε γιατί το NIVA γίνεται εξαιρετικά ελκυστικό. Εγώ προσωπικά είμαι υπέρ ευχαριστημένος από το νιβάκι μου. NIVA και ξερό ψωμί το λέω και το εννοώ.

Θέλοντας να κλείσω σιγά σιγά τη συζήτησή μας, αλλάζω θέμα και απευθύνομαι και στους δυο ρωτώντας τι έχουν να προτείνουν σε κάποιον που αποφασίζει να μπει στον χώρο της τετρακίνησης οικογενειακά. Όπως αντιλαμβάνεστε τον λόγο τον πήρε και πάλι ο Γιώργος!

- Εγώ θα συμβούλευα κάποιον να ξεκινήσει τις εκτός δρόμου εκδρομές πάντα με την παρέα και την υποστήριξη πιο έμπειρων. Η οδήγηση εκτός δρόμου έχει τις δικές της δυσκολίες. Κανείς πρέπει να μάθει να οδηγάει εκτός δρόμου. Δεν είναι δεδομένο ότι όλοι μπορούν. Δεν λέω ότι είναι δύσκολο. Μην παρεξηγηθώ, αλλά θέλει τα κόλπα του το πράμα. Σε μια παρέα που ξέρουνε θα σε βοηθήσουνε θα σου πουν πέντε πράγματα και δεν θα μάθεις με τον δύσκολο τρόπο ? κάνοντας δηλαδή ζημιές.

Παίρνει τον λόγο ο Βαγγέλης:

-Έτσι είναι. Υπάρχει πάντα μεγάλη βοήθεια από τους παλιούς, υπάρχει συναδελφικότητα και σπάνια να μείνει κάποιος αβοήθητος.

O Γιώργος στρέφει τη συζήτηση στο lada niva club:

- Είναι όλοι τους πάρα πολύ καλά παιδιά. Φιλαράκια. Σαν παρέα είναι πολύ καλή. Είμαστε χρόνια μαζί. Όλοι βοηθάνε τους καινούργιους με τρομερό ενθουσιασμό, με NIVA και χωρίς NIVA.

Είπαμε πολλά για τις εκδρομές, τα δάση που χάνονται, την αθωότητα που χάνεται με απίστευτους ρυθμούς, το club, τους παλιούς φίλους. Αλλά όλα αυτά αποτελούν θέματα για άλλες συνεντεύξεις κι ο Γιώργος Ζανιάς δεσμεύτηκε ότι θα τα ξαναπούμε.

 

Προβληματισμοί ...

Γιατί το λένε λευκό κρασί αφού είναι κίτρινο;

κάποιος είπε
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account