Σύνδεση

Login to your account

Username *
Password *
Remember Me
offroader

Lada Niva - Κωδικός σφάλματος 302

altΕχω ένα Νίβα πολλαπλού ψεκασμού μοντέλο 2002, εδώ και δεκαπέντε ημέρες μου άναβε το λαμπάκι "check-engine" με κωδικό σφάλματος 302 * που δηλώνει ότι δεν γίνεται καύση, η σωστή καύση , στον κύλινδρο Νο2.

Αμέσως το μυαλό μου πήγε στο μπουζί η στο μπουζοκαλώδιο του αντίστοιχου κύλινδρου η τέλος πάντων στον διπλό πολλαπλασιαστή που τροφοδοτεί τα μπουζί η στο φις του προς τον "εγκέφαλο" η τέλος πάντων στην γενικότερη καλωδίωση που περιλαμβάνει και το μπεκ ψεκασμού για τον Νο2 κύλινδρο. Αμ δεν τίποτα από όλα αυτά.

Mετά από λεπτομερή διερεύνηση βλάβης διαπίστωσα ότι η μέση συμπίεση στον Νο2 κύλινδρο είναι μόνο 60 PSI ενώ η φυσιολογική τιμή της για το Νίβα μου είναι στα 170 PSI όπως μου είπε φίλος μηχανικός. Δηλαδή κάποια από τις βαλβίδες του Νο2 κυλίνδρου, και κατά πάσα πιθανότητα η βαλβίδα εξαγωγής δεν λειτουργούσε σωστά, και λέω η βαλβίδα εξαγωγής διότι αν ήτανε εισαγωγής θα είχα φαινόμενο back-fire. Συνεπώς το πιο πιθανή αιτία είναι το αντίστοιχο υδραυλικό ωστήριο της βαλβίδας αυτής να έχει αρχίσει να πνέει τα λοίσθια και να μην αφήνει την βαλβίδα να κλείσει σωστά, (βέβαια υπάρχει και η πιθανότητα τα ελατήρια επαναφοράς της βαλβίδας να έχουν μαλακώσει πάρα πολύ και να δημιουργούν το ίδιο πρόβλημα στην βαλβίδα, αλλά δεν το θεωρώ τόσο πιθανόν διότι θα την είχε καρφώσει), ελπίζω να προλάβω να το αντικαταστήσω πριν καεί η βαλβίδα και έχουμε περισσότερους μπελάδες...

* (έκανα reset το ECU διότι υπέθετα ότι πιθανόν να έφταιγε η κακή ποιότητα βενζίνας που είχα βάλει αλλά το πρόβλημα συνεχίστηκε με εμφάνιση περιοδική σε άσχετους χρόνους μεταξύ τους, οπότε είπα να το ψάξω περισσότερο)

Αυτά προς το παρόν, η συνέχεια από την ερχόμενη Δευτέρα μια και σήμερα είναι Παρασκευή.

 


Συνέχεια ...

Tελικά μετά από πολύωρη διερεύνηση ευρέθησαν τα εξής:

Σπασμένη η σταθερή γλύστρα της καδένας του εκκεντροφόρου με αποτέλεσμα το κομάτι της που είχε μείνει σε σημείο που να "τροχίζεται" από την αλυσίδα και τα δημιουργεί ρινίσματα τα οποία μόλυναν το λάδι του κινητήρα και πιθανόν κάποιο από τα ρινίσματα που δεν σταμάτησε στο φίλτρο λαδιού να πέρασε και να έφτασε μέχρι στο υδραυλικό ωστήριο της Νο2 βαλβίδας εξαγωγής και να λειτουργούσε προβληματικά με αποτέλεσμα να μένει η βαλβίδα ανοικτή και να καεί όπως επίσης κάηκε και ο οδηγός της!

Τώρα πως και δεν ακουγότανε κανένας ύποπτος θόρυβος όταν λειτουργούσε το μοτέρ αυτό ίσως οφείλεται στο Castrol Racing SAE10-60 που κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά. Τώρα μένει εκτός των άλλων να βρεθούν τα υπόλοιπα κομάτια από την γλύστρα που ελπίζω να 'ναι ακόμα στο Κάρτερ.

Η βαλβίδα είχε καεί δε τέτοιο βαθμό και είχε ρωγμές που απορώ πως κράταγε ακόμα και 60 PSI στον Νο2 κύλινδρο !

Στη συνέχεια αφαιρέθηκε το κάρτερ προκειμένου να αφαιρεθούν όλα τα κομμάτια της σπασμένης γλύστρας που δεν ξεπερνούσαν σε μέγεθος ένα κόκκο ρυζιού!

Δύο άλλα ευρήματα στον κινητήρα, ( σπασμένη η λάμα που κρεμιέται ο κινητήρας όταν αφαιρείται από το Νίβα και σπασμένη η λάμα στο κόντρα του alternator) Συνειγορούν ότι και το σπάσιμο της γλύστρας ίσως να προήλθε από υπερβολικούς κραδασμούς διότι συνήθιζα να λειτουργώ τον κινητήρα "ψηλά" μεταξύ 5.000 με 5.500 στροφών ανά λεπτό μια που η πορτοκαλί περιοχή στο στροφόμετρο ξεκινά από τις 5.500 και η κόκκινη από τις 6000 στροφές ανά λεπτό, φυσικά με 3η και 4η και 5η ταχύτητα.

Συνεπώς δεν θα πρέπει ποτέ να ξεπερνά ο δεδομένος κινητήρας τις 5.000 για πολύ ώρα , ίσως για ελάχιστο χρόνο κατά την διάρκεια αλλαγής ταχύτητας.

Επίσης καλό είναι έστω και προληπτικά να αντικαθίστανται οι γλύστρες κάθε 60.000 χλμ σαν να ήταν ελαστικός ιμάντας να γύριζε τον εκκεντροφόρο μια που αφ' ενός μεν το κόστος τους είναι μηδαμινό, αφ' ετέρου δε η ποιότητα του πλαστικού που είναι κατασκευασμένες και η κατασκευή τους δεν είναι ότι το καλύτερο!

Συνολικά η ζημιά από την σπασμένη γλύστρα ήταν και οι οκτώ οδηγοί βαλβίδων εκτός ορίων (έκαιγε λάδια από εκεί) όλα τα υδραυλικά οστήρια βαλβίδων κολλάγανε, όλες οι υπόλοιπες βαλβίδες εξαγωγής αρπαγμένες και δύο εισαγωγής, καθαρισμός τρόμπας λαδιού υδραυλικού εντατήρα καδένας και του κάρτερ, αλλάχτηκαν και 7 ελατήρια επαναφοράς βαλβίδων που είχαν χάσει την σκληρότητά τους, τσιμουχάκια βαλβίδων φλάτζα κεφαλής και κάρτερ, καινούργιες βίδες κεφαλής διότι είχε ξανααφαιρεθεί η κεφαλή στο παρελθόν συν τις σπασμένες λάμες συν το μηχανουργείο.... πήγε μακριά η βαλίτσα....

Ευτυχώς που η κυλινδρομέτρηση έδειξε ότι οι κύλινδροι δεν έχουν ξεπεράσει σε οβάλ τα όρια τους διότι θα πήγαινα και για ρεκτιφιέ !

 

Προβληματισμοί ...

Γιατί τα λένε meeting αφού όσοι συμμετέχουν γνωρίζονται ήδη;

κάποιος είπε
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account